jobba i norge, rensa fisk? när? var? o hur?

annaekbladh

Ny medlem
okej... e så att jag o 3 tjejkompisar hade planerat o dra upp till norge o rensa fisk eller ngt sånt jävulsjobb för o tjäna lite cash så man kommer iväg i vinter igen, men frågan är när? var? o hur? ngn som vet hur man kan få tag på fiskrensningsjobb eller liknande i norge? vart ska man vända sig? ngn som har ngt nummer eller sida man kan checka? skulle va nice om ngn kunde höra av sig!!! REALLY NEED INFORMATION!!! =)

Har hört folk snacka om det också, ingen aning dock, tycker det låter intressant.

Har hört att marknaden har gått ner lite på fisk i norge, men du kan ju alltid gå in på arbetsförmedlingens hemsida o kolla. finns länkar från svenska sidan, desutom jobb som norska företag lagt in på svenska AMS...

lycka till...

peace out

/Cliff

Hahaha!

Du er faen nødt for å være svensk om du vil til Norge for å rense fisk. Eller polsk da! Men det er alltid hyggelig å hjelpe dere med litt penger der i østblokken;-)

Litt mer seriøst: Det beste er vel å ta en titt på www.aetat.no eller henvende seg til den svenske ambassaden. Man kan jo alltid henvende seg direkte til den aktuelle bedriften også.

Norge er, som dere sikkert vet, ikke medlem av den europeiske union, men vårt EØS medlemskap gjør at dere lett får jobb.

Når det gjelder fiskeindustrien, bortsett fra laks, så er det ikke lenger enkelt å få jobb om man ikke har riktige kontakter. Skal du gjøre noe som er virkelig godt betalt, skal du dra til Norge for å male hus. 20 000 på en uke er ikke noe problem. Det krever jo imidlertid litt ekstra planlegging osv. Men sjansen er til stede.

Send meg en e-post: hvilken by vil du jobbe i, hva vil du helst jobbe med, hvor lenge skal du være her (det er dyrt å bo og spise) og så videre. Kanskje jeg kan hjelpe.

med vennlig hilsen

eirik

annaekbladh sa:
okej... e så att jag o 3 tjejkompisar hade planerat o dra upp till norge o rensa fisk eller ngt sånt jävulsjobb för o tjäna lite cash så man kommer iväg i vinter igen, men frågan är när? var? o hur? ngn som vet hur man kan få tag på fiskrensningsjobb eller liknande i norge? vart ska man vända sig? ngn som har ngt nummer eller sida man kan checka? skulle va nice om ngn kunde höra av sig!!! REALLY NEED INFORMATION!!! =)
Tjena Anna, drog du till Norge och rensade fisk? Hade vart kul att höra hur det var, låter ju hemskt och bara tanken på lukten får mig att värdera andra jobb men ville oavsett höra med dig först. :D

hittade massa lediga jobb i norge på cribs men inga fiskejobb.

Speciellt inte när "Jag vill ha e-postmeddelande när nytt svar skrivs i denna tråd." är ett alternativ man måste kryssa i själv :rolleyes:

Nää det kan ju vara sant. men ville pröva innan jag smäller upp en ny tråd. Ingen av er som har erfarenhet?

Äh, skit i fiskejobb. Dåligt betalt, risiga ställen och käza arbetstider. Satsa istället på lagerjobb med mycket övertid. Via bemanningsföretag kan du ibland få möjlighet att få ett truck-kort mot att du signar upp dig på att jobba för dom x antal månader.

anna blev kvar i norge, hon upplever nu "den svenska drömmen" som fastanställd på fiskrenseriet och jobbar nu endast 10h pass samt har varannan lördag fri!

Hon har även flyttat ut ur sitt kollektiv på 16 personer för att flytta in med sin pojkvän odd erik bastöybärs som hon nu har 2 små halvnorska barn med.

ekdahl sa:
anna blev kvar i norge, hon upplever nu "den svenska drömmen" som fastanställd på fiskrenseriet och jobbar nu endast 10h pass samt har varannan lördag fri!

Hon har även flyttat ut ur sitt kollektiv på 16 personer för att flytta in med sin pojkvän odd erik bastöybärs som hon nu har 2 små halvnorska barn med.
loooooool, trodde hon var tillsammans med den där "stian haugen" fortfarande...

men OnT så finns det mycket bättre jobb än fiskrens... tror inte ens det är särskilt bra betalt nu?

jag jobbar t,ex på en kyrkogård, som parkeringsvakt och "vaskegutt".
eftersom det är 3 olika jobb får jag inget OB, men å andra sidan är jag schemalagd 12-13 timmar varje dag så det blir fort pengar.

jobbade tidigare på lager, det är bra när man får övertid som jag fick till en början men sen blev det väldigt lite... då känns det tryggare att ha flera jobb som jag kör nu.

Jag körde på caféjobb i Norge, bättre betalt än i sverige i alla fall.. Ett tips är annars att titta på Adecco's hemsida. Vet en del som jobbade där. Bemanningsföretag där du hittar en hel del skitjobb ;) Din din besvikelse kanske inte så många fiskrensarjobb men däremot kan du få sortera tomflaskor, packa flygplansmat mm..

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp