Jobba i stöten?

redd

Ny medlem
Jobba i stöten?
Halloj, nu är det såhär att jag fått en erbjudan att jobba i Stöten under vintern. Jag själv är lite tveksam, trist att åka ifrån alla polare och så.. Därför jag tänkte kolla om någon här har nån erfarenhet från att ha jobbat i stöten? Bra stämmning, fester, arbetsgivare.. tjejer? ;) Åkning tycker jag personligen är helt ok i Stöten så det är inte det det hänger på. Uppskattar som fan om ni har några åsikter, dåliga som bra =)

/Jonas

Jobba i stöten?
En åsikt som kanske är mindre bra:
Har ingen som helst erfarenhet av att jobba i Stöten men jag har varit där en hel del och gillar stället. Kanske inte så mycket röj men gött ändå. Hade jag fått ett sånt jobb-erbjudande hade jag ju tagit det...

Jobba i stöten?
Halå där.

Ja har jobbat i Sälen 2 säsonger (Lindvallen).
Vill man ha bra skidåkning med lite mindre röj o mera friluffs kännsla ska man nog välja stöten, men vill man träffa fina tjejer, eller bara mer folk helt allmänt ska man nog inte välja Stöten.

Dock har dom bussar som går till och från HC på söndagskvällarna (Personalkväll på HC)

Personal boendet är även mycket bättre i T.ex. Lindvallen :)

Men du ska helt klart säsonga någonstans, har du inget annat så ta jobbet i Stöten, kan ju alltid säga opp dej o flytta till Lindvallen o jobba där. Det brukar alltid bli några plattser lediga under säsongen.

Hade Gott

// Danne

Jobba i stöten?
har jobbat i Stöten i fyra år och jag trivdes ganska bra där. Tycker man om att festa så ska man nog inte jobba där men det går ju att gå ut även i Stöten och det går ju buss till p-kvällarna på HC på söndagar. om arbetsgivarna är bra beror ju på vilken avd du ska jobba på? Själv var jag i skidskolan och de är helt okej där, ordnar mycket grejer för sin personal under säsongen. Nu var det några år sen jag lämnade stöten för riktiga fjäll, så jag vet inte om organisationen ser lika ut på anläggningen men har du inte gjort säsong förut så tycker jag helt klart att du ska ta chansen!

Jobba i stöten?
Har en kompis som jobbade där förra vintern som skidlärare och han sa att blev rätt less. Jag förstår honom. Seriöst jag tröttnar på sälenanläggningarna efter ett par dar och du kommer bli skit less efter fem månader. Åkt varje backe upp och ner, spenderat veckor i liftar och begränsad offpist. Åre är ok men jag brukar bli less på det efter ett par dar också. Kanske beror det på att jag tillbringat ett par säsonger i alperna och då inser man hur små de svenska bergen är och fattiga på äventyr. Vill ha mer!

Men min kompis vill absolut inte göra säsong där igen utan åker till Björkliden i år istället.

Tillbaka
Topp