Jobbleta i st anton?

emmaviktoria

Ny medlem
Jobbleta i st anton?
Sticker till st anton på onsdag och är för tillfället jobblös... Läste här inne för ett tag sen om ett ställe i st anton, med som jag förstod det, en anslagstavla eller något där alla som sökte personal gjorde reklam för sig själva. Man kunde även få tips om boende på det här stället. Så om nu någon känner igen vad jag snackar om hade det varit sjysst att svara =) Om ni nu har ett namn och kanske till och med en förklaring på var det ligger!

/ Emma

Senast ändrad:
Jobbleta i st anton?
Tror det är Mailbox du tänker på. Dejvy skriver lite om det i sin St.Anton Guide ( https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=55780 ) Och som jag har förstått det så ligger den ganska centralt i byn. Inte säker då jag inte varit där (än). Åker till Anton på lördag så får kolla då ;)

Utdrag ur Guiden:
"Annars fixar du väldigt enkelt boende när du kommer ner, detta gör du antingen genom att knacka dörr alternativt gå till MAILBOX, som är ett internetcafé i stan där det sitter en anslagstavla där folk som vill hyra ut boenden sätter upp annonser."

Du kan säkert hitta det om du tittar på lite kartor på nätet.

Ses i Anton, Peace!

Senast ändrad:
Jobbleta i st anton?
Det är Mailbox du menar :) Det är ett internetcafe mitt i stan (svårt att missa), förutom datorer med internet finns det en anslagstavla där man kan sälja prylar, söka boendepolare och söka jobb. Någon gång då och då annonserar arbetsgivare efter personal, men då gäller det att vara snabbt där och ringa annars har 10 andra bummare gjort det innan dig :)

Finns också en lista man kan köpa för 5 Euro (tror jag) , där Österrikiska arbetsförmedlingen lägger upp en massa jobb i St Anton och området runt! Stort tips att köpa den, ringer man igenom listan är chansen ganska stor att du får en intervju eller 2 :)

Jobbleta i st anton?
Dock är den spännande översatt om man inte kan tyska! Tror dom kör google translate eller liknande. Men det går att tolka!

Tillbaka
Topp