Jobbmässa och boende när man kommer till Banff

lisamedbo

Medlem
Hajhaj,

jag ska säsonga i Banff i vinter och funderar på att åka dit på jobbmässa den 9 oktober.

För det första undrar jag om någon har varit på en sådan jobbmässa ordnad av skidsystemet (antingen där eller i någon annan ort)? Är det värt att komma dit till de eller kan man lika väl kan komma senare och ändå få systemets jobb (typ liftvakt)?

Sedan undrar jag hur ni som säsongat i Banff bodde innan ni hittade permanent boende? Vi har mailat endel med personalen i Banff och de rekommenderar att man bor på ett hostel med ett "Job seekers package", typ på "H.I. Hostel.
Någon som känner till detta eller vet något annat billigt vandrarhem i Banff?

// Lisa

Halloj!
Åker med till Banff med 2 kompisar, åker den 31 oktober i hopp om att lyckas hitta boende innan de flesta hinner ta sig dit. Har inga svar på någon av dina frågor..men har du lyckats hitta något boende ? varit och kollat på en typ blocket sida ( något på kiiji eller vad det var). men knappt hittat något alls i Banff.

Vi drar också till Banff, vi kommer 8 november :) Har samma funderingar som er. Har ni sökt något jobb hemifrån?

Hej.
Jag och min tjej är i Calgary nu men drar vidare upp till banff idag. Jag har inte heller så mycket bra svar men billigt hostel hittar ni på typ hostelworld.com och liknade sidor. Har hört att man kan få olika dealar med olika hostel ang typ av permanent boende.

två gånger i veckan (tis och tors) tror jag, kommer lokaltidningen ut och då brukar det vara kö vid första utlämningsstället för att ringa på alla rum som hyrs ut av lokalbefolkningnen. Kolla även anslagstavlor vid hostelen/biblotek etc. Hostelpriserna är förhållandevis dyra, går t.o.m. att hitta hotelrum/hotellägenhet som man kan dela om man är några för billigare pris än hostels. HI-Hostels är ganska bra, grymt kök, men lite dyrt och ligger lite avsides. The Y ligger bättre till, billigare men lite sämre standard. Speciellt köket som är otroligt litet. Bodde aldrig på samesun så vet inte hur det hostelet är.

Jag och min tjej har eventuellt ett boende och söker nu 1-2 personer som vill dela? Hör av er

Snödjup

Tillbaka
Topp