Jobbtips?..Säsonga 04/05

CarroH

Ny medlem
Jobbtips?..Säsonga 04/05
Tja!

Är 2 tjejer som ska ner o säsonga varhelst vi får jobb... nån som har tips om var man ska åka? Kontakter? Boende? Planerar att sticka i november någon gång...För tidigt?

Vore toppen om någon som redan avklarat en säsong skulle vilja berätta lite om hur saker o ting fungerar...

//Carro
carro_holm@hotmail.com

Jobbtips?..Säsonga 04/05
Mitt tips är att först ta reda på vart ni vill åka, vilken ort. Beror ju på hur seriösa ni är. Vill ni bara åka skidor så kan man ju bo en it utanför centrum var man än åker, billigare/bättre boende och närmre till liftarna. Sen är det väl bara att söka efter lite bostäder över internet, bränna iväg några mail, rigna några samtal och sen åka iväg, typ:)

Jobbtips?..Säsonga 04/05
hade tänkt oss chamonix då det är lätt att ta sig till andra stora system därifrån... finns även mycket svenska turister, dvs lättare att få jobb...
Är ute efter brädåkningen och språket i första hand, kommer inte att ha tillgång till bil så det skulle vara skönt att hamna nära skidsystemet...

Jobbtips?..Säsonga 04/05
Tips då att plugga på Insted, får du pengar av CSN, typ. Bo i Argentiere, bra billigt boende nära till Grands Montes som alla säger är bästa systemet. Personligen skulle jag aldrig bo där, men det är för att jag gärna vill festa på kvällarna och då är Argentiere ingen höjdare

Däremot kanske inte så bra att bo i Argentiere om man ska åka till skolan kl 7 på morgonen. Bo då istället i Les Praz. Ganska nära till Chamonix city och nära till Flegere/Grands Montes. Billigare och bättre boende där.

Tillbaka
Topp