Johan Olofsson. Fräls oss igen!

Spretig och sprattlig som tusan, men villken stil och jävligt hård.
När är det där ifrån, år?

men killen är nu medelålders så att han ska göra comeback är inget annat än orealistiskt önsketänkande orsakat av nostalgi....eller en ålderskris.

Senast ändrad:
Och vad är pingisproffset JO.Waldner*, typ gammal gubbe men nog piskar han upp dom flesta ändå?

Skidnarkoman........typisk intern avundsjuka i Gällivare. Du får ge dig. Kommer Johan Olofsson tillbaka får Jones och Terje se upp. Det var väl en skada som gjorde att han slutade i förtid?

Terje är föresten 33........

Ja, om man inte redan var en gamal stöt som gnäller på att snowboardåkningen var bättre förr så blir man det nu. Johans TB5 part kan nog vara det brutalaste som producerats i snowboardvärlden, någonsin!!!

Kolla in han i TB10 istället, mycket bättre tycker jag. Han skulle ju göra comeback, han stog på startlistan till Arctix Tamok tävlingen i vinter men det blev inget av.

Är det någon som vet vad som hände med parken han skulle bygga uppe på dundret för några år sedan?

Men helt klart en av dom största bc åkarna, dock så tycker jag att Craig Kelly var bättre.

jo hoppas han frälser oss jibbers på dundret och bygger parken som han ska göra

och fixar superpipen

annars så är han grym

Ni som åker båda...

Är det svårare att åka snyggt / stort / hårt med snowboard än skidor? i princip alla skidfilmer är grymt mycket bättre än snowboardfilmerna för att de kör hårdare. Lättare att stå stort?

Vill kära mig åka lagg..

Nosskire sa:
Ni som åker båda...

Är det svårare att åka snyggt / stort / hårt med snowboard än skidor? i princip alla skidfilmer är grymt mycket bättre än snowboardfilmerna för att de kör hårdare. Lättare att stå stort?

Vill kära mig åka lagg..
Nja jag vet inte om det är svårare, men det är snyggare på bräda än med skidor. Jag tycker skidfilmer känns lite monotona. Inget negativt i det men jag ser ingen åkar glädje i skidfilmer.
Men det kan va kul som fan att glida runt och göra treor med skidor, lika väl som att göra en 7 med bräda.

Peace ut

Sandwall_per sa:
Är det någon som vet vad som hände med parken han skulle bygga uppe på dundret för några år sedan?

Men helt klart en av dom största bc åkarna, dock så tycker jag att Craig Kelly var bättre.
Det drog ut på tiden men den byggdes. Sen byttes det ägare på anläggningen och johan skulle satsa mer på åkningen igen om jag inte minns fel så Thunderpark fick hamna i malpåse efter den säsongen.

Det ryktas om att dom ska damma av projektet i år, men hurvida johan är med återstår att se

Lättare att ringa och fråga min bror i så fall, som bor i Gälka. Dock så hatar han Dundret, han anser att dom satsar på käppåkare.

perbac sa:
Sandwall_per sa:

Det drog ut på tiden men den byggdes. Sen byttes det ägare på anläggningen och johan skulle satsa mer på åkningen igen om jag inte minns fel så Thunderpark fick hamna i malpåse efter den säsongen.

Det ryktas om att dom ska damma av projektet i år, men hurvida johan är med återstår att se
den parken var ju sämst och livsfarlig - ambulansen for ju i skytteltrafik för att hämta ungar som skadat sej i den. hoppen var byggda utan hänsyn till terrängen och med stenhårda landningar, plus att en ås som lämpade sej väl för cornerbygge numera är fyllnads matrial i pipemonumentet. :(
så låt oss hoppas på INTE och att om dundret nu satsar på en park att de bygger en som går att åka i - utan att hamna på akuten.

Senast ändrad:
Ja det får vi göra, för det dom hade förra säsongen var ju inte heller något att ha. Det fanns ju fan inte ett rail uppe, så jag sätter mig hällre i bilen och köre de dryga 25 milen till ylläs.
Men jag kommer ihåg för ca 4 år sedan hade dom en park i Främjarbacken, den var riktigt skön, varför kan dom inte ha en park där?

Förlåt om jag ggräver upp en gammal tråd men jag måste få säga att Johan är en dom grymmaste åkare jag har träffat.

Har åkt med han några gånger och han är riktigt, riktigt bra!
Förra säsongen shreddade han då på, få ser hur det blir i år :D

ja man kan ju lägga till också att parken på dundret inte blivit så mkt bättre den heller...visserligen har vi fått rails nu iaf

Tillbaka
Topp