Jon olsson, ett steg närmare OS

Jon Olsson ett steg närmare OS.

Efter vadet med den alpina stjärnan Jens Byggmark tog sig igår Jon Olsson ett steg närmare OS då han hade snabbaste tiden i andra åket under FIS-tävlingen i Park City, USA.

Det var i sin tredje storslalomtävlingen sedan vadet som det small till. Efter att ha fått starta som nummer 88 lyckade Jon ändå kvala in till andra åket med en 29:e plats. Han startade då som andre man ut i banan och redan tidigt i banan visade Jon att han var snabb. Att han skulle vara snabbast var dock inget som någon räknat med vilket ledde till en respektabel 16:e plats och bättre förutsättningar i nästkommande tävlingar.

-Det var svåra förhållanden och i första åket liknade banan mer en puckelpist än en GS-bana, men jag lyckades hålla ihop positionen och behålla farten något sånär. Till andra åket var det kul var att jag från en bra startposition lyckades ha den snabbaste tiden. Det väldigt många som var förvånade och jag har sällan fått så många ryggdunkar. Får jag bara träna och tävla lite mer så skall jag nog kunna visa Jens vad jag verkligen går för, skrattar Jon. Jag är i alla fall ett steg närmare målet nu. Jag är mycket nöjd med dagen, och längtar tills nästa tävling men först skall jag hoppa i några dagar, det är ju snart dags för X-games i Aspen,
avslutar Jon Olsson.

Tycker att man blir lite nervös när amn hör vad jon säger, att han tränar så mkt slalom att han kan komma ur form inom en snar framtid!

Jaha, och interski tog den av freeride eller?
"Text: Redaktionen" står det ju på freeride...

Härligt ändå att han kör lite portar!

Tillbaka
Topp