Jonny Mosley

Scoop

Ny medlem
Jonny Mosley
Varför vann inte Jonny..?? Han kom till Saltlake med fetaste brallorna å skönaste jibbstilen av alla... sen smetade han på en 720 inverted spin. Så alla oldschool hotdog domare borde dra ut hotdogen ur röven!

Jonny Mosley
Jo jag vet....egentligen borde han ha placerat sig på pallen me sin feta cork 720 han gjorde.....det var även en japan som tappa kontrollen, vurpa på hoppet o råka gör lincoln loop ( sidvolt )....lite mer jibb i puckeln vore inte helt fel!!

Jonny Mosley
FAAAN!!! jonny rokkade ju... han gjorde ju en d-spin 720 eller vad det nu var. jag hann inte se riktigt. en annan cool grej va en japan som fick felskär innan ett hopp och gjorde en ofrivillig sideflip!

byt ut alla gamla old-school dommare och bygg hoppen fetare så att man kan fläska mera. det borde vara big-jumps!

Jonny Mosley
Jonny var grym...men vore det inte j-vligt kul att se skidåkare köra i halfpipen som en OL-gren. Tyckte bräd grabbarna var riktigt duktiga och om det skulle finnas en motsvarighet för skidjibbers vore det ju en riktig stor chans att vi kunde få oss ett OL-guld, genom kung Olsson.

Jonny Mosley
Är också förbannad. Hur tänker domarna när de dömer? Han "spettade och stekte" solklart bäst i finalen med sin inverterad 720 och klockren landning. Han hade ju ingen teknik i pucklarna men lätt det grymmaste hoppet. Mer jibbstil i Freestyle.

Grabbar som gör likadant i båda hoppen 4 twist går in och hamnar bättre än Moseley. Helruttet

Jonny Mosley
Johnny kanske inte körde bäst och de är ju 50% på va domarna ger poäng för men va gör den jäveln på andra hoppet jo han langar på en D-spin 720 det sjukaste ja sätt i puckelpisten någonsin och han tog oss alla till extas-läget som jag ännu inte har kommit ur.
JOHNNY ÄR KUNG!!!!!!!!!!!!!( undrar va Windstedt kunde gjort mot de)

Jonny Mosley
kul att det dyker upp nåt grövre än en 360 med nån grab som värsta trick. Men det är ju inte bara de som bedöms, för då hade det knappast vart nå snack om vem som skulle vunnit..
och jovisst skulle de va kul om halfpipskiing också dök upp som osgren, men hur bred är den sporten? typ är det inte väldigt få tjejer som är duktiga i det?

Jonny Mosley
newschool utvecklades av puckelåkare som var trötta på FIS och deras regler. det verkar finnas ett gasnka starkt hat mot FIS inom jibvärlden, iallafall over there så jag undrar om det skulle vara så poppis. men å andra sidan så sa ju snowboardåkarna likadant.

2010 kanske vi får se jibbing i OS men knappast 2006. FIS går trögt.

hur kan trippel twister till spread och kvadruppel twister räknas som två olika hopp?

vart tog alla daffys och kosacker vägen?

Jonny Mosley
Har knappt hämtat mig från gårdagens uppvisning från haschpulkåkarna, som var den fetaste av pipetävling,så blir man på nytt serverad mycket delikat os-måltid.
Nya fräscha grepp i puckeln. Jag är också väldigt imponerad amerikanens hopp,och många andras med, men vi får inte glömma att grenen heter faktist fortfarande "puckel" . Så åkningen är nog med liten marginal det viktigaste.
Däremot tror jag att domarna bör döma in hoppen mer rättvist efter svårighetsgrad och verkligen lära sig olika hopps svårighetsgrad.
Som nämndes så tycker jag inte att det skall ge några vidare poäng på hoppmomentet om man gör 4twist och sedan ett rakt hopp igen ex.2twist/spread. Så jävla svårt att hoppa rakt fram är det inte.
Han med 720 spin eller vad det hette, hade lite otakt i åkningen
från början och skenade nästan vid ett tillfälle, kanske därför hans placering. Jag kan ha sett fel.
/ bin "trippeldaffy" ladde

Jonny Mosley
resultaten var rättvisa, helt enligt FIS regler.

men om inte tricken får utvecklas kan dom ju lika gärna ta bort hoppen.

dom kunde ju iallafall dra upp nivån till snurr med position/grab på båda hoppen och gärna lite fler 720s.

sen kunde ju hoppen få se lite mindre gymnastik-aktiga ut och mer åt jib-hållet med tweak och style.

som jag har förstått det så får man inte mer poäng för en dinnerroll 720 (är dock inte alls säker) än en kvadruppel kombination så Jonny Mosleey ska ha cred för att göra ett så svårt trick och försöka utveckla sporten istället för å bara köara säkert. å andra sidan behövde han väl gör anågot extra i hoppen för hans åkning var inte den snyggaste.

Jonny Mosley
Men OJ så mycket testosteron!

Om det bara hade avgjorts på hopp så kunde man ju skita i att överhuvud taget kalla det puckelåkning eller?

Ha en fantastisk dag!

Det är kallt och STRÅLANDE sol i Chamonix!

Jonny Mosley
det är väl ingen som sagt att det bara ska handla om hoppen.

men som det är nu är det ju rätt absurt. en sport kallad freestyle där man inte får göra som man vill ligger 15 år efter sin tid och har tappat det mesta av sitt underhållningsvärde. hur man än vänder och vrider på det finns hoppen där och att hur impad jag än är av Janne Lahtelas teknik och tid så är det lite löjligt att en quad twsiter och triple twister-spread ( att det ens räknas som två olika hopp) kan räcka till vinst.

om man frågar atleterna själva så tror jag inte det är dom som inte tycker det ska förändras utan en organisation vid namn FIS.

man börjar väl med frestyle för att man tycker detär kul att åka puckel OCH hoppa. all sport går väl ut på att utveckla sig, räknas en extra twister i varje hopp som utveckling?

jag menar inte att det ska klämmaas in två feta tabletops i puckelpisten där de kan göra switch misty 900s men dom kunde ju få göra vad de vill på de hoppen som finns nu. de är inte särskilt stora(om de hade funnist utanför en puckelpist) så Jonny Moseley´s dinnerroll är väl ungefär det svåraste som går att göra på dem utan att det ser allför hafsigt ut.

Jonny Mosley
JOhnny var as ball, men det är inte en jibbing gren. För att ändra på detta så borde man införa ett komplement till snowbordarnas halfpipe. Det skulle nog gillas av publik att se skidåkare hoppa och visa upp sig.

+Mosley åkte slafsigt och långsamt.....Men ack vad den corkade 720 var snygg! Såg ni landningen.....KLOCKAD!

Jonny Mosley
det var inte en corkad 720 det var en dspin 720 eller som jonny moseley kallar den: dinner roll.

inverterade trick är inte tillåtna i puckelpist men dspin är INTE inverterat!

osså måste man va snabb också i puckel..

Tillbaka
Topp