Jay-deuce sa:
Detta är typ det roligaste som har hänt i vinter!
Jon kommer ut några dagar innan x-games och claimar ett trick som ser exakt ut som en dub sw 1260 och döper det till det kanske löjligaste namnet någonsin. Alla andra övat in riktiga trick, leverar dessa i x-games och kallar dem för vad de är. Samtidigt står Jon och snacka bratt engelska och förklarar att hoppet suger.
Stor, stor komik och jag tycker detta sätter den sista spiken i jons kista. Han har varit på väg att tappat det så länge och jag tycker bara ett detta bekräftar vad alla redan vet - fokusera på kärnan och strunta i skumpan! Inte så konstigt att han startar en massa egna varumärken för Red Bull kommer att dra sig ur till nästa år - jag lovar! Han har ingen trovärdighet som jibber och är bara trött och gnällig (se intervju efter king of style!)
//J
Det ligger mycket i det som du säger...
Men jag tycker att du skall ta följande saker i akt innan du sågar Jon nästa gång.
1. Jon har under ett par år lagt ner mer och mer tid på: alpinåkning, utveckla sina företag, anordna tävlingar etc. Samtidigt som han börjar bli äldre.
Dom flesta idrottsutövare brukar säga att, det inte är några problem att hålla sig på en hög nivå en längre tid. Det krävs dock mer och bättre träning när man är 35, än när man var 25 (kan bara anta att det även gäller freestyleåkning).
I Jons fall är det tvärtom. Han tränar mindre, men hänger ändå med i toppen och !dessutom! utvecklar han nya trick.
2. Det kan diskuteras hur vida hans "nya trick" skiljer sig ifrån, redan existerande trick. Man skall dock inte glömma att Jon var en av dom första (om inte först). Med allt vad "dubbel" innebär i Newschoolsammanhang.
Han la grunden till dubbelvolter med sin "Kangaroo" och till dubbelcorkar med DJ-flip.
3. Man brukar få döpa nya trick man kommer på. Jon var först. Han om någon borde väl ha rätt att få döpa dom?
4. Jon kör lambo, hänger i Monaco, dricker champange etc. Detta är något som många stör sig på, tycker att han borde hålla (som du säger) lite mera "core" och inte fjanta runt och styla med en massa deg.
Det kan vara så Jon är efterbliven och väljer sin livsstil för att han tror han är cool när han står på sture-p och sprutar champange?
Kan det vara så att han inte har lust att gå runt och leka core, i alldeles för stor kläder?
Han kanske tycker det är snyggare med pradadojjor och gucciskjorta, än med DC-skor och monsterkeps?
Alla är så jävla trött på "hatare". Så fort någon skriver en elak mening om HH´s tall-hoodie, kommer det en svärm av folk som säger åt han att sluta hata och att man måste få ha sin egen stil.
Skall inte Jon få ha sin egen stil som HH, utan att alla skall komma och hetsa?
5. Jon designar modeinspirerade tighta skidkläder för "modemärket" J-Lindeberg.
Jon startar gogglemärke, där brillorna kostar 2-3papp och den uttalade målgruppen är medelåldersgubbar med för mycket nollor på bankkontot.
Jag tycker att man kan tolka detta på olika sett.
1. Jon är en trött bratt, som vill bli en ny "Yves Saint Laurent" och bara göttigt, äckla sig och tjäna pengar på sin fula fejkgucci brillor.
2. Jon har tänkt till.
Han vet att det finns fler prylkåta farsor i från Lidingö, än wu-tang clan juniorer från Rinkeby i skidbacken.
Antagligen så förfogar även prylfarsorna över en hop, minst lika prylkåta kids som vill bli jibbare.
Vilken målgrupp hade du valt? Om du skulle starta ett företag, med målet att sälja?
Min personliga åsikt är att man skall göra det man tycker är rätt och roligt, man skall ha på sig det man tycker är snyggt och vara mot andra som du vill bli behandlad själv.