Junkyard bra eller dålig?

Thea02

Ny medlem
Hej, har hittat en snowboard från junkyard. Om det är någon kunnig så får ni gärna dela med er om det är en bra bräda?

Tack på förhand!

Thea02 sa:
Hej, har hittat en snowboard från junkyard. Om det är någon kunnig så får ni gärna dela med er om det är en bra bräda?

Tack på förhand!
Kanske hade underlättat för oss andra om du berättat vilken bräda du kikat på. svårt o gissa. Har inte Junkyard slutat med snowboards ?

Ludd_3 sa:
Thea02 sa:

Tack på förhand!
Kanske hade underlättat för oss andra om du berättat vilken bräda du kikat på. svårt o gissa. Har inte Junkyard slutat med snowboards ?
Detta är den ända informationen jag har, tror bara det finns en modell därifrån. Har hittat en ny begagnad men stämmer nog att de slutat sälja. Jag funderar bara på om den är något för mig, jag åker gärna i parken lite men mest i pisten och har åkt i ca 3 veckor sammanlagt.

Förutom att den är slutsåld så är det säkert en okej budgetbräda men svårt att veta om den är bra för just dig då vi vet ingenting mer.

unsuspected sa:
Förutom att den är slutsåld så är det säkert en okej budgetbräda men svårt att veta om den är bra för just dig då vi vet ingenting mer.
Asså jag tänker att den borde duga då jag bara åker en vecka per år ca. Dessutom är jag ju som sagt rätt ny ändå. Eller?

Thea02 sa:
unsuspected sa:
Asså jag tänker att den borde duga då jag bara åker en vecka per år ca. Dessutom är jag ju som sagt rätt ny ändå. Eller?
Då tycker jag att du ska hyra istället eller om du måste köpa en bättre beggad.

unsuspected sa:
Thea02 sa:
unsuspected sa:
Då tycker jag att du ska hyra istället eller om du måste köpa en bättre beggad.
Håller med, vet du inte vad du köper så låt bli

Det finns typ 5-6 fabriker som gör typ alla märkens brädor. De många inte vet är att de flesta brädtillverkare i princip bara tar fram grafik och form p åbrädorna. Sen skickar de ritningarna till en fabrik som stansar ut några tusen brädor åt dem. Sen kommer en annan "tillverkare" med sin grafik och sin form. Fabriken skruvar på lite rattar och stansar ut tusen brädor till ur exakt samma maskin.

Och med största sannolikhet har Junkyard gjort precis så. Så kvaliten på Junkyards grejer är förmodligen precis samma som på alla andra brädor

Fabrikerna som tillverkar brädorna bestämmer dock inte material i dom.Spelar ingen roll om warp brädor tillverkas hos Bataleon. Det e fortfarande mycket sämre material i warpen tex.

Tillbaka
Topp