Junkyards så kallade REA

Nizzon

Ny medlem
Junkyards så kallade REA
Tja!

Jag antar att dom flesta här har fått mailet från Junkyard angående deras "största sommarrea någonsin".
Detta står i mailet:

"Nu börjar det dra ihop sig till Junkyards största rea någonsin. Börjar den 21/7 kl00.01 med 20% och slutar den 31/7 kl23.59 med 45%.

De prylarna som redan är nedsatta blir det dubbel rea på, så vissa saker dumpas ut med över 80% rabatt."

Detta är ju dock rent jävla skitsnack från deras sida.
Jag har varit på G att beställa både goggles och jacka därifrån så jag har haft koll på priserna. Alla Dragon Mace har höjts med 100kr. De flesta snowboardjackorna har höjts avsevärt mkt, några som jag var intresserade av har höjts från 1300kr till 1999kr.
FY FAN säger jag.

Hade jag vetat detta hade jag naturligtvis beställt förra veckan, nu är jag så förbannad så jag tänker fan inte köpa något av dom.
Jävla blåsning man åkte på.

Senast ändrad:
Junkyards så kallade REA
Gick just in och kollade på en jacka jag har funderat på men priset har höjts med 500 kr:O Inte direkt rea.

Junkyards så kallade REA
Jag köpte ett par burton byxor för 999, men nu kostar de 1199? Köpte också en burton jacka för 1099 och den kostar nu 1399. Tur att jag köpte då asså, men väldigt dåligt gjort av junkyard.

Edit: Vet någon om de säljer skullcandy där fortfarande? Jag hittar nämligen inga hörlurar på deras sida.

Senast ändrad:
Junkyards så kallade REA
Evegren sa:
Edit: Vet någon om de säljer skullcandy där fortfarande? Jag hittar nämligen inga hörlurar på deras sida.
Undrar dessamma, riktade så sent som igår in mej på ett par fina lurar, men idag e allt borta, verkar lurt!

Senast ändrad:
Junkyards så kallade REA
mAttiaSb sa:
Evegren sa:
Jag köpte ett par burton byxor för 999, men nu kostar de 1199? Köpte också en burton jacka för 1099 och den kostar nu 1399. Tur att jag köpte då asså, men väldigt dåligt gjort av junkyard.

Undrar dessamma, riktade så sent som igår in mej på ett par fina lurar, men idag e allt borta!
Aa? Jag har tänkt att köpa mig ett par lurar och nu när de va rea så tänkte jag att man kanske skulle passa på, men sen va allt borta?

Junkyards så kallade REA
Evegren sa:
mAttiaSb sa:
Evegren sa:

Undrar dessamma, riktade så sent som igår in mej på ett par fina lurar, men idag e allt borta!
Aa? Jag har tänkt att köpa mig ett par lurar och nu när de va rea så tänkte jag att man kanske skulle passa på, men sen va allt borta?
dom tog säkert bort dom bästa grejerna under rean haha

Junkyards så kallade REA
Givetvis! Men deras mail är ruskigt missvisande i det avséendet.

Man skulle väl isf skriva i reklambrevet att i stort sett alla vintervaror kommer att återgå till ordinaie pris eller få mindre rea, inte antyda att det blir dubbelrea på nuvarande rea-varor när 99% av varorna i realiteten inte får det.

Jag förstår varför dom gör så, dom tjänar pengar, men det är förbannat jävla svinigt.

Nu blir det e-bay för min del.

Junkyards så kallade REA
mjo det är rätt dåligt...tänkte vänta med att beställa först..sen såg jag att dom höjde jackan jag skulle köpa med typ 500kr då slängde jag iväg min beställning på bräda och bindningar 2min senare hade dom plockat bort brädan från sortimentet..jag hoppas fan att jag får den annrs blir jag ballur

Junkyards så kallade REA
nån som är registrerad och kan skicka ett mail om det här? är ju lite sjukt

Junkyards så kallade REA
Väldigt kasst att dom plockar bort stora delar ur sortimentet också...

Junkyards så kallade REA
Jag har mailat dom, svaret jag fick var:

Vi har bara satt tillbaks en del grejer till ordinarie pris

Mvh Tobbe / Junkyard.se

Nu var jag rätt upprörd i morse och en aning otrevlig i mailet så jag förstår att jag fick ett kort svar.
Men det han skriver stämmer ju inte in på många vintervaror, om någon alls.

Kan tillägga att jag har köpt både bräda, bindningar, och byxor från junkyard och varit nöjd. Skickade tillåmed tillbaka bindningarna (dom passade inte mina skor) och köpte brallorna på tillgodokvitto, allt har funkat skitbra och det är svinsnabb leverans.

OlaMelin:
Jag kan berätta att ingen av vintergrejerna på reasidan som tidigare hade rea har blivit billigare vad jag kan se, allt jag visste pris på innan har blivit dyrare, fast det står ju fortfarande rea då dom inte riktigt höjt till ordinarie pris.

Jibba:
Du behöver inte vara reggad för att maila dom, bara att skicka mail till info@junkyard.se

Senast ändrad:
Junkyards så kallade REA
Nizzon sa:
Jag kan berätta att ingen av vintergrejerna på reasidan som tidigare hade rea har blivit billigare vad jag kan se, allt jag visste pris på innan har blivit dyrare, fast det står ju fortfarande rea då dom inte riktigt höjt till ordinarie pris.
Jag framförde bara vad Tobbe skrev till mig. Således inte mina åsikter.

Junkyards så kallade REA
Jo jag förstog det, vela bara framföra att det han skriver faktist inte verkar vara speciellt aktuellt för många vinterprodukter alls.
No hard feelings.

Junkyards så kallade REA
junkyard har typ inga snow goggles ens förutom några schysta dragons o ja gillar inte dragon goggles så värst mycket men jackorna var ja också inne o kollade på och dom blev ju fan svinmycket dyrare som du sa.

Junkyards så kallade REA
Jävla Junkyard. Va säkert en av deras anställda som la upp de där jävla reklamfilmerna också. Fattar inte att såna som lägger upp en massa reklam får ha kvar användaren :S

Junkyards så kallade REA
jag köpte just en råschysst burtonjacka/parka, jag fick mina 20% och något prispåslag sen tidigare var det inte att fråga om, så alla är inte drabbade av detta..

3999kr innan rean blev 2499kr för en vecka sedan och blev 1999kr nu, (2050kr med frakt)

great success..

Junkyards så kallade REA
stackars er som bara får 45% rea om några dagar på alla saker som redan är rea på!

För helvete, sluta gråt, dom kan ju inte ge bort alla saker gratis! Dom måste ju ha någon slags marginal, inte fan vill någon tappa pengar på att sälja något? Nej juste, då höjer dom lite så att det blir samma marginal på dom sakerna, dom höjer ju inte saker till mer än original, dom där byxorna var antagligen ett misstag bara, och då får man ju fortfarande 45% rabatt. Så när dom har 40% rea på vissa prylar, ska dom då lägga på ytterligare 45% på reapriset så får dom ju ingenting, ni kanske ska tänka lite LITEgrann innan också.

Och ni som säger "tur att jag beställde för en vecka sen" och "då skulle jag ju ha beställt innan" fattar ju ingenting.. vänta någon dag så blir dom ju ändå billigare än om ni hade köpt innan.

Nej, käftsmäll på alla er säger jag. *slap*

Junkyards så kallade REA
Och som säkert nästan ingen här har fattat så DRAS RABATTEN AV I KASSAN och är alltså inte priserna som står i rött, det är priserna i rött och sen drar dom av rabatten så nu kan ni sluta floda tårar!

Senast ändrad:
Junkyards så kallade REA
om grejerna ni ska ha finns kvar när det är 45% borde ni ju ändå spara en massa pengar...

Junkyards så kallade REA
Coldis: Jag förstår absolut varför dom gör på det här viset.
Det som är irriterande är det missledande mailet.
Dom skriver ju förfan själv i reklammailet att varor med rea får dubbel rea på upp till 80%!
Även om det låter för bra för att vara sant så väntar man naturligtvis med beställningen, är det då så svårt att förstå att vi som hade tänkt beställa grejer förra veckan blir besviken när priset istället har gått upp när man loggar in på måndag?

Att priset dras av i kassan hade jag tyvärr missat igår, så höjningen var inte så drastisk som det såg ut och slutändan blir det ju lite billigare iaf.

Senast ändrad:
Junkyards så kallade REA
kan man inte polisanmäla dom för det där typ??

det står väll i nån lag att man får göra vad som helst i reklam men inte ljuga... har sett de på de här REA programmet nån gång:P:P

Junkyards så kallade REA
Junkyard har aldrig gjort mig nojd med det jag kopt darifran. Riktig skit sida.

En kompis kopte en analog troja dar som han ville ha i storlek small. Nar han fick trojan var den typ XL och da tankte han tvatta den for att se om den kromp fast det blev bara en massa hal i den och storleken kade till xxl

Junkyards så kallade REA
Nizzon sa:
Coldis: Jag förstår absolut varför dom gör på det här viset.
Det som är irriterande är det missledande mailet.
Dom skriver ju förfan själv i reklammailet att varor med rea får dubbel rea på upp till 80%!
Även om det låter för bra för att vara sant så väntar man naturligtvis med beställningen, är det då så svårt att förstå att vi som hade tänkt beställa grejer förra veckan blir besviken när priset istället har gått upp när man loggar in på måndag?

Att priset dras av i kassan hade jag tyvärr missat igår, så höjningen var inte så drastisk som det såg ut och slutändan blir det ju lite billigare iaf.
Det är ju vissa saker som reas ut så mycket. Och nej, varför i helvete skulle man kunna polisanmäla? Sakerna reas fortfarande ut billigt som fan, först sjukt reapris, och sen även rea på det. Dom höjer ju inte på vanliga sakerna, bara på vissa saker som redan är rea på, så att dom ska slippa ge bort saker gratis vilket inte är någon affärs dröm.

Och exakt, det är en liten liten höjning, för att sedan dras av med upp till 45%, jag tycker det är löjligt hur ni ens kan grina på detta, ingen har tvingat er att köpa! Ni har uppenbarligen ingen känsla och idé om hur businessen fungerar och går till, ni tycker bara om att sitta och hata, vilket är gay.

Jag har handlat från Junk i 6 år nu, och några gånger per år, handlat på många reor, och jag har aldrig haft ett enda problem, och jag har fått mina saker inom ett par fåtal dagar även fast dom har tusentals orders per dag. Och skulle det bli något problem så är det ju bara att ringa eller maila, dom har riktigt bra kundservice. Tro inte att jag sitter och har något med junkyard att göra, jag känner ingen där i och över huvud taget, jag tycker bara att dom gör någonting bra och är utan tvekan sveriges bästa action sport affär.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp