Junkyards så kallade REA

Junkyards så kallade REA
Coldis sa:
Och som säkert nästan ingen här har fattat så DRAS RABATTEN AV I KASSAN och är alltså inte priserna som står i rött, det är priserna i rött och sen drar dom av rabatten så nu kan ni sluta floda tårar!
Varför skulle ingen förstått det?

Junkyards så kallade REA
felix sa:
Coldis sa:
Och som säkert nästan ingen här har fattat så DRAS RABATTEN AV I KASSAN och är alltså inte priserna som står i rött, det är priserna i rött och sen drar dom av rabatten så nu kan ni sluta floda tårar!
Varför skulle ingen förstått det?
Om ni har förstått det, finns det ju ännu mindre anledning till att grina.
Om jag tar ett exempel som jag kikade på för jag vet inga priser på något annat innan, men t.ex. Holden Mathes byxorna.

Ord. pris: 3499:-

Innan rean: 1399:-

NU: 1699:-

Redan innan var det alltså över 50% rabatt.

Nu med rean blir det:

20% = 1359:- (vilket redan då är billigare än innan rean)

25% = 1247:-

30% = 1189:-

35% = 1104:-

40% = 1019:-

45% = 934:-

Det blev ju redan första dagen på rean billigare än innan rean, och sen fortsätter det bara bli billigare och billigare hela tiden, så jag fattar inte hur fan någon kan klaga?

Senast ändrad:
Junkyards så kallade REA
Jag hade faktist missat det i måndags när jag skrev första posten, och det gör ju en skaplig skillnad på pris.

Ett annat exempel på en planet erath outerwear jacka.

Ord. pris: 2999:-

Innan rean: 1299:-

NU: 1999:-

Med rean blir det:

20% = 1599:- (vilket inte är billigare än innan rean)

25% = 1499:- (vilket inte är billigare än innan rean)

30% = 1399:- (vilket inte är billigare än innan rean)

35% = 1299:- (samma som innan rean)

40% = 1199:- (billigare)

45% = 1099:-

Jag vet 3 till jackor med liknande scenario.

______

I måndags hade jag som sagt missat att dom gjorde avdraget i kassan, och jag räknade inte på det heller, men isf hade ovanstående jacka fortfarande blivit dyrare med 45% rea. Men nu vet jag ju att det inte är så så jag bölar inge mer.

Junkyards så kallade REA
Bajskorven sa:
Junkyard har aldrig gjort mig nojd med det jag kopt darifran. Riktig skit sida.

En kompis kopte en analog troja dar som han ville ha i storlek small. Nar han fick trojan var den typ XL och da tankte han tvatta den for att se om den kromp fast det blev bara en massa hal i den och storleken kade till xxl
din kompis verkar vara duktig på att tvätta.....

Junkyards så kallade REA
Ja Coldis... kolla t,ex in Nizzon´s inlägg.
Även med rean påslagen så blir det dyrare än det var innan!

Junkyards så kallade REA
Eller så kollar du Nizzons inlägg? Blir ju samma i övermorgon.. så länge orkar man nog vänta. Efter det blir det ju bara billigare, och dessutom tog han ju den värsta han visste liksom för att bevisa sin poäng.

Junkyards så kallade REA
Jag tog den jackan jag var intresserad av, som du kan räkna ut om du kollar i mitt första inlägg.
Jag har bara kollat på jackor runt den prislappen innan rean, kanske är så att dom råkade åka på värsta höjningen, vad vet jag.

Senast ändrad:
Junkyards så kallade REA
Coldis sa:
Eller så kollar du Nizzons inlägg? Blir ju samma i övermorgon.. så länge orkar man nog vänta. Efter det blir det ju bara billigare, och dessutom tog han ju den värsta han visste liksom för att bevisa sin poäng.
Ja, det är väl klart att han tar ett exempel som visar va han menar. Rea är ju trots allt rea och då ä det jävligt fel av de att skylta rött på en produkt som blivit dyrare.

Junkyards så kallade REA
Kinkan sa:
Bajskorven sa:

En kompis kopte en analog troja dar som han ville ha i storlek small. Nar han fick trojan var den typ XL och da tankte han tvatta den for att se om den kromp fast det blev bara en massa hal i den och storleken kade till xxl
junkyard bestämmer väl inte vilka storlekar analog har på sina kläder

Junkyards så kallade REA
Setermaan sa:
Coldis sa:
Ja, det är väl klart att han tar ett exempel som visar va han menar. Rea är ju trots allt rea och då ä det jävligt fel av de att skylta rött på en produkt som blivit dyrare.
Den har ju inte blivit dyrare än den var innan. Bara mindre rea innan den fläskiga reabiffen kommer på också, jag ser inget fel i att dom inte vill ge bort saker gratis.

Junkyards så kallade REA
Jag får be om ursäkt att jag trodde att det hade blivit dyrare. Missade att rabatten drogs av i kassen. Det stod med så liten text:D. Jag slänger iväg beställning imorn bitti, får se om allt går smooth:)

Junkyards så kallade REA
Det står väll att priset dras av i kassan men när man lägger in saker och går in till kundkorgen till kassan så har priset fortfarande inte sänkts vad jag då märkt

Junkyards så kallade REA
aenoerd sa:
Det står väll att priset dras av i kassan men när man lägger in saker och går in till kundkorgen till kassan så har priset fortfarande inte sänkts vad jag då märkt
brukar dras av efter nåt steg av köpet :)

Junkyards så kallade REA
junkyard gör alltid så när det är rea, tar bort grejer dom kan sälja efter rean t.ex skullcandy lurarna sen jackor, snowboard, skateboard grejer m.m

Junkyards så kallade REA
Coldis sa:
stackars er som bara får 45% rea om några dagar på alla saker som redan är rea på!

För helvete, sluta gråt, dom kan ju inte ge bort alla saker gratis! Dom måste ju ha någon slags marginal, inte fan vill någon tappa pengar på att sälja något? Nej juste, då höjer dom lite så att det blir samma marginal på dom sakerna, dom höjer ju inte saker till mer än original, dom där byxorna var antagligen ett misstag bara, och då får man ju fortfarande 45% rabatt. Så när dom har 40% rea på vissa prylar, ska dom då lägga på ytterligare 45% på reapriset så får dom ju ingenting, ni kanske ska tänka lite LITEgrann innan också.

Och ni som säger "tur att jag beställde för en vecka sen" och "då skulle jag ju ha beställt innan" fattar ju ingenting.. vänta någon dag så blir dom ju ändå billigare än om ni hade köpt innan.

Nej, käftsmäll på alla er säger jag. *slap*
ge bort saker? ex. deras egna t-shirt ´´junkyard´´ kostar 7kr i inköp, säljs för 130-200, bra påslag.

Junkyards så kallade REA
nleek sa:
Coldis sa:
stackars er som bara får 45% rea om några dagar på alla saker som redan är rea på!

För helvete, sluta gråt, dom kan ju inte ge bort alla saker gratis! Dom måste ju ha någon slags marginal, inte fan vill någon tappa pengar på att sälja något? Nej juste, då höjer dom lite så att det blir samma marginal på dom sakerna, dom höjer ju inte saker till mer än original, dom där byxorna var antagligen ett misstag bara, och då får man ju fortfarande 45% rabatt. Så när dom har 40% rea på vissa prylar, ska dom då lägga på ytterligare 45% på reapriset så får dom ju ingenting, ni kanske ska tänka lite LITEgrann innan också.

Och ni som säger "tur att jag beställde för en vecka sen" och "då skulle jag ju ha beställt innan" fattar ju ingenting.. vänta någon dag så blir dom ju ändå billigare än om ni hade köpt innan.

Nej, käftsmäll på alla er säger jag. *slap*
ge bort saker? ex. deras egna t-shirt ´´junkyard´´ kostar 7kr i inköp, säljs för 130-200, bra påslag.
Dom flesta Junkyard t-shirt´s säljs för 99 kr...

Junkyards så kallade REA
Hahaha, såg den här tråden först nu och inte läst allt, men de verkar ju som att de flesta utom Coldis missat totalt va fan det hela handlar om.
Rea på rea dras i kassan på junkyard.
Typiskt internetforumsgrej att nån blåst liten stackare inte läser tillräckligt på sidan, går in på Fr.se och klagar och alla andra hakar på och ska hålla med och tracka ner.
Blir mao en hel bunt som totalt missar hela rean pga att de man "ska" hata junkyard. Synd om er. För dom har riktigt shyssta priser och grejer.

Också handlat på Junkyard , åkte till butiken i trollhättan (1h från gbg) och köpte på mig ett helt komplett sessionställ för 1800kr. Hela stället ligger på 5000 i vanliga fall.
Och då kom jag dit bara på 30%-dagen

Överpris..? jorå^^

Edit: Och angående killen som fick förstor tröja:
Får man en tröja i fel storlek mot vad man beställt när man handlar på internet då är de affären som gjort fel. Så man ringer/mailar dom och säger det. Då tar affären tillbaka de dom skickat fel och skickar en i rätt storlek.
Man försöker väl förfan inte tvätta tröjan mindre??!! Framförallt inte från XL till S!!

Senast ändrad:
Junkyards så kallade REA
Eric_W sa:
Hahaha, såg den här tråden först nu och inte läst allt, men de verkar ju som att de flesta utom Coldis missat totalt va fan det hela handlar om.
Typiskt internetforumsgrej att nån blåst liten stackare inte läser tillräckligt på sidan, går in på Fr.se och klagar och alla andra hakar på och ska hålla med och tracka ner.
Blir mao en hel bunt som totalt missar hela rean pga att de man "ska" hata junkyard. Synd om er. För dom har riktigt shyssta priser och grejer.

Också handlat på Junkyard , åkte till butiken i trollhättan (1h från gbg) och köpte på mig ett helt komplett sessionställ för 1800kr. Hela stället ligger på 5000 i vanliga fall.
Och då kom jag dit bara på 30%-dagen

Överpris..? jorå^^
Håller helt och hållet med Eric_W .

Jag tycker dom har riktigt bra priser och bättre priser får man leta efter. Aldrig haft problem med att få hem grejerna. Och dom är ärligt talat outstanding. Med tanke på många andra butiker så är denna ju riktigt bra för att ta in så mycket olika grejer.

Dom tar ju tex in bara kvalitets grejer. Dom har i stort sett allt man kan önska sig.

Junkyard (Y)

Junkyards så kallade REA
Kinkan sa:
Bajskorven sa:

Jo då han är en riktig sopa på det

Junkyards så kallade REA
junkyard suger! och bör fan anmälas för vilseledande material eller nåt liknande.. sjukt lågt att blåsa sina kunder som suportar localshopen

Junkyards så kallade REA
Eric_W sa:
Blir mao en hel bunt som totalt missar hela rean pga att de man "ska" hata junkyard.
Vilken härlig sammanfattnig hörru.
Om du läser hela tråden så kanske du inser att det inte var så konstigt att vissa blev förvirrad, speciellt dom som gick på informationen som kom i reklambrevet. Att rean drogs i kassan stog med mindre text och eftersom den vanliga rean inte drogs i kassan och dessutom stog kvar i röd text så är det ju som gjort för förvirring. Förmodligen var det flera personer som det faktist klarnade för tack vare denna tråd.

Fattar inte varför du ens lägger tid på att spela viktigpetter i en gammal tråd där dom flesta som tidigare klagat redan ursäktat att dom missat viss information. Jävligt onödig bump.

Senast ändrad:
Junkyards så kallade REA
Visst är det vilseledande att dom drar av priset i kassan men det dåliga är ju att dom tydligen hade höjt priserna innan på vissa saker... :S

Är det rea så är det då ska man fan inte höja priserna innan och ha en skylt bara för att det ska se bra ut!

Jag har handlat på junkyard flertalet gånger och gillar butiken, men just det där med höja priserna på varorna innan rea det är jävligt lågt

Junkyards så kallade REA
Jag fattar inte varför ni handlar där över huvud taget jag handlar på www.xtremegoggles.se och jag har fårr bra service snabba leveranser och det priset som står det gäller dom hade bra rea i somras på vintergogglarna, även nu på vissa gogglar en gång så ville jag ha ett par som dom inte hade hemma så jag mailade dom å dom tog hem de jag ville ha skit snabbt.
Jag såg även att dom har ett par av dom där skull som det skres om tidigare.
jag har handlat på junkyard en gång å de gör jag inte om.

Junkyards så kallade REA
K2Rules sa:
Jag fattar inte varför ni handlar där över huvud taget jag handlar på www.xtremegoggles.se och jag har fårr bra service snabba leveranser och det priset som står det gäller dom hade bra rea i somras på vintergogglarna, även nu på vissa gogglar en gång så ville jag ha ett par som dom inte hade hemma så jag mailade dom å dom tog hem de jag ville ha skit snabbt.
Jag såg även att dom har ett par av dom där skull som det skres om tidigare.
jag har handlat på junkyard en gång å de gör jag inte om.
så du handlar alla kläder på xtremegoggles.se?
Dom säljer bara goggles, därav namnet

Junkyards så kallade REA
beställde därifrån på förra årets rea och fick en SB jacka för 1299:- istället för 2299:- vilket var jävligt bra. levererades på typ två-tre dagar också vilket var helt acceptabelt. bra sida för övrigt, sjukt stort utbud.

Junkyards så kallade REA
junkhard suger, köp aldrig där ifån. tycker alla på fr med lite vett i skallen eller moral kvar borde bokotta junkhard, det gör jag.

Tillbaka
Topp