justera en Look pivot bindning!

Har köpt ett par Rossignol radical med Look bindning (eller det står Rossignol på dem men dom ser ut som ett par Look). Hur fasen justerar jag dom så dom passar till pjäxan?
Hälsningar
Hannes

supercross

Aktiv medlem
Är det verkligen en pivot bindning på dem? Det är väl ett bindnings system med platta
vad jag kommer i håg. Möjligtvis en Axial bindning.

20201105_215547.jpg
Hejsan, såhär ser det ut. Det är en platta men jag menar finjustering och hur man vet att förspänningen är rätt. Skidan saknar även mittmarkering. Mycket problems asså.

Hawkeye61

Medlem
Tror även strecken på plattan är mittmarkeringen. Min platta ser lite annorlunda ut, men har ett streck för mitten:90F12F21-3695-4430-AA80-73EE52862A6A.jpeg

Hawkeye61

Medlem
Kan var lite lurigt att få till förspänningen på dessa bindningar, men googla på ”pivot forward pressure” så finns det hur mycket som helst att grotta ner sig i på nätet...

Anzom

Aktiv medlem
Ett försök till en officiell pivot-tråd :) Har tidigare haft "vanliga" bindningar och ofta vridit upp din till 13 för att ladda på i offpisten. Nu har jag en pivot 18 i syfte att bygga om till cast. Korrekt inställd med mått och allt. Även om jag går ner mot 9 i din skala både fram och bak upplever jag den svår att lösa ur. Har inte kraschat stenhårt än, men mindre grejer så släpper den inte. Är det något ytterligare som man borde, eller kan justera?

Jarle

Aktiv medlem
Ett försök till en officiell pivot-tråd :) Har tidigare haft "vanliga" bindningar och ofta vridit upp din till 13 för att ladda på i offpisten. Nu har jag en pivot 18 i syfte att bygga om till cast. Korrekt inställd med mått och allt. Även om jag går ner mot 9 i din skala både fram och bak upplever jag den svår att lösa ur. Har inte kraschat stenhårt än, men mindre grejer så släpper den inte. Är det något ytterligare som man borde, eller kan justera?
Den större elasticiteten gör att du kan köra lägre DIN än vanligt, även om 9 låter lågt om du tidigare kört på 13 men funkar det så. Är förspänningen korrekt så är det bara att köra

Anzom

Aktiv medlem
Den större elasticiteten gör att du kan köra lägre DIN än vanligt, även om 9 låter lågt om du tidigare kört på 13 men funkar det så. Är förspänningen korrekt så är det bara att köra

Misstänkte detta. Testade att gå ner lite ytterligare och hoppas på att de löser. Ska trippelkolla förspänningen och höra med någon som har mer koll. Pjäxan glider enligt min mening ner perfekt och ställdes in efter pjäxan när bindningen monterades.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp