Justera STH2 16

Justera STH2 16
Hej!

Bakgrund
Köpte i måndags ett par begagnade Salomon Q-105 med en STH2 16 bindning på. Bindningen var monterad för en 305 mm pjäxa men mina är 320 mm. Jag skruvade bak bindningen max och då fick pjäxan precis plats. Boot center hamnade ganska exakt på recommended. När jag trycker i pjäxan så flexar ena vingen på tå-delen lite mer än den andra så det ser lite snett ut. Läste Salomons instruktionsbok för bindningar, där stod det att det ska vara ett visitkort under pjäxan vid tå-bindningen men där är det tight.

Syfte
Vill få bindingen så perfekt inställd som möjligt men helst utan att lämna in på service.

Frågeställning
Hur låter inställningen och placeringen på bindningen?
Vad behöver jag och vad kan jag justera?
Något mer att tänka på?

Tacksam för all hjälp!
/Tomas

Justera STH2 16
Tomas_Palson sa:
Hej!

Vill få bindingen så perfekt inställd som möjligt men helst utan att lämna in på service.
Eftersom du inte är helt säker på vad du håller på med så tycker jag absolut
att du ska ta hjälp av ett proffs!
Det tar ca 30 sekunder att ställa in (under förutsättning att bindningarna går att justera till rätt sullängd).
Har du överhuvudtaget kollat förspänningen?

Justera STH2 16
Klucken sa:
Tomas_Palson sa:
Hej!

Eftersom du inte är helt säker på vad du håller på med så tycker jag absolut
att du ska ta hjälp av ett proffs!
Det tar ca 30 sekunder att ställa in (under förutsättning att bindningarna går att justera till rätt sullängd).
Har du överhuvudtaget kollat förspänningen?
Ok! Var inne på det spåret också men tänkte att det var värt att fråga här först:)

Tack för hjälpen!

Tillbaka
Topp