Juvass v.28?

Juvass v.28?
Då är det ju semester! :D Är ju ett underbart tillfälle ifall det skulle vara så att suget av lite skidåka blir allt för starkt under sommaren. :) Finns det fler ställen man kan åka till för lite skidåka under sommaren(bortsett från Sydamerika och Nya Zeeland..)

Juvass v.28?
Stryn Norge
Folgefonna Norge
Tignes Frankrike
Le Deux Alp Frankrike
Zermatt Schweiz
Saas Fee Schweiz
Les Diablerets Schweiz
Stubai Österrike
Dachstain Österrike
Hintertüx Österrike
Kaprun Österrike
Kaunertal Österrike
Mölltaler Österrike
Pitztal Österrike
Sölden Österrike
Val Senales Italien

Har säkert glömt något, som du ser så finns det att välja på, bara och köra,, glöm dock inte att kolla förhållandena innan du åker det kan variera kraftig. Vad gäller alperna, så kan det vara stängt på ett ställe, men det kan vara jättebra på något annat ställe, förra sommaren hade jag en puderdag på Le Deux Alp den 30 juli:)

Juvass v.28?
Men hallååå där! Det finns ju så det räcker och bli över! jag som trodde jag skulle behöva lida mig igenom hela sommarhalvåret utan skidåkning. Nu kan man ju tom åka till Alperna! Välmåendet är på topp just nu! Skidor på semestern!!:)

Juvass v.28?
Ingen helt tokig upplistning, plus disclaimer att det kan vara stängt finns ju i texten, men enligt min sonyericsson är v28 mitten pa juli. Kaunertal, Pitztal, Stubai, Mölltaler erbjuder inte sommarakning. Dachstein endast park och langdakning i princip. Om jag minns rätt har inte heller Sölden sommarakning de senaste aren utan endast försäsong.

Juvass v.28?
Onlytelemark sa:
Stryn Norge
Folgefonna Norge
Tignes Frankrike
Le Deux Alp Frankrike
Zermatt Schweiz
Saas Fee Schweiz
Les Diablerets Schweiz
Stubai Österrike
Dachstain Österrike
Hintertüx Österrike
Kaprun Österrike
Kaunertal Österrike
Mölltaler Österrike
Pitztal Österrike
Sölden Österrike
Val Senales Italien

Har säkert glömt något, som du ser så finns det att välja på, bara och köra,, glöm dock inte att kolla förhållandena innan du åker det kan variera kraftig. Vad gäller alperna, så kan det vara stängt på ett ställe, men det kan vara jättebra på något annat ställe, förra sommaren hade jag en puderdag på Le Deux Alp den 30 juli:)
Sölden har ingenting när det inte är vintersäsong!

Tillbaka
Topp