Juvasshytta, när och hur?

Blide

Medlem
Är lite (inte så lite egentligen...) sugen på att starta säsongen tidigt med en tur-tripp till Juvashytta. Eftersom jag fått för mig att snön faller tidigt där, rätt?

Någon som varit där tidigare och har bra tips på turer?
Sida för aktuella bildr och snörapporter? Har bara hittat www.juvasshytta.no och den ger inte mycket.

Nu när jag tänker på det såg jag nått på typ DN om att fjällräddningen varit uppe och plockat ner folk ur bilar där omkring för några dagar sen... Hoppas det håller i sig, då borde oktober vara schysst för en sväng.

Liften öppnar om någon vecka. Vågar du vänta tillräckligt långt in i oktober kan du åka från skisentret nästan ända ner i dalen. Varning dock för att det kan stänga med ganska kort varsel. Dom stänger nämligen när dom första vinteranläggningarna öppnar brukar vara bjorli eller kvitfjell.

v-larsson sa:
Dom stänger nämligen när dom första vinteranläggningarna öppnar brukar vara bjorli eller kvitfjell.
Låter perfekt för vad jag är ute efter på den resan :-)

Hur är det med webcams eller annan info om aktuellt snöläge framöver?

Tenker at jeg tar meg en helgetur oppover snart fra Oslo. Klarer ikke å sitte stille når det snør så mye der oppe! :D

Emanuel86 sa:
Tenker at jeg tar meg en helgetur oppover snart fra Oslo. Klarer ikke å sitte stille når det snør så mye der oppe! :D
Var inte feg på att dela med dig av snöläget ;-)
Hur är resten av området runt omkring för toppturer? Skoj med nån topp som inte har kaffestuga lixom...

Juvass öppnar upp för skidåkning till helgen igen. Snön är tillbaka! Kan definitivt bli en tur dit snart! :)

Tja, skal bli herlig å starte sesongen litt tidlig! Noen andre som skal oppover?

Ser at det er noen preppe maskiner på webcamen deres, lover godt! :D

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp