K2 Domain 11/12 Råd

Andre-97

Ny medlem
K2 Domain 11/12 Råd
Tjenare! Jag är en kille på 14 år som har tänkt köpa ett par K2 Domain, hänger för det mesta i parken, men det händer att jag drar och åker en pist också. Jag har kört twintips i 1 och ett halft år, började med parkåkningen för ca 1 år sen. Det som jag undra är om jag kan köpa K2 Domain, är 162-163 cm lång, kan hända att jag är längre, men tror inte det. har inte tillgång till måttband just nu..
Så jag har tänkt köpa K2 Domain i längden 159 cm, det är det kortaste som finns. Men tror ni att den skidan passar mig? Lite orolig eftersom att jag alltid kört med en skida som är 10-15 cm kortare än mig själv. Men nu är det så att den skidan börjat bli repig och förstörd. Så vad tycker ni? Vill kunna trixxa bra och leka i parken, så jag vill inte att längden ska vara ett problem. Tacksam för svar!
/MVH André!

K2 Domain 11/12 Råd
bouncee sa:
Tjenare! Jag är en kille på 14 år som har tänkt köpa ett par K2 Domain, hänger för det mesta i parken, men det händer att jag drar och åker en pist också. Jag har kört twintips i 1 och ett halft år, började med parkåkningen för ca 1 år sen. Det som jag undra är om jag kan köpa K2 Domain, är 162-163 cm lång, kan hända att jag är längre, men tror inte det. har inte tillgång till måttband just nu..
Så jag har tänkt köpa K2 Domain i längden 159 cm, det är det kortaste som finns. Men tror ni att den skidan passar mig? Lite orolig eftersom att jag alltid kört med en skida som är 10-15 cm kortare än mig själv. Men nu är det så att den skidan börjat bli repig och förstörd. Så vad tycker ni? Vill kunna trixxa bra och leka i parken, så jag vill inte att längden ska vara ett problem. Tacksam för svar!
/MVH André!
EDIT : Flytta gärna denna tråd till "Pist/Park åkning" eller vad det forumet heter. Märkte först nu att jag postat i fel forum.

K2 Domain 11/12 Råd
Tja! jag kör på förra årets Domain och är riktigt nöjd! Med tanke på att du är 14 så skulle jag hälre ha lite för lång än för kort, med tanke på att du kommer växa som fan snart! men längden varierar ju från person till person vad man gillar.. Så iaf, tror att det kan passa bra men tänk över det :)
peace!

K2 Domain 11/12 Råd
Tack för ditt svar, tror nog att det blir den skidan, hört att det är en riktig lekfull skida! Så det ska bli roligt att dra ut till parken med ett par såna :)

K2 Domain 11/12 Råd
Men kommer jag att känna nån skillnad när jag hoppar o sånt? Så att det inte blir så att när jag te.x "Railar" så känner man att skidan är för lång o sånt..? För det är den känslan jag absolut inte vill få..

K2 Domain 11/12 Råd
Mjo skillnad blir det ju alltid, även om du byter skida fast med samma längd osv. Men jag tror inte att det skulle vara till något problem, gäller att vänja sig bara.

Tillbaka
Topp