K2 Domain vs Armada Ar7?

VeD1998

Ny medlem
K2 Domain vs Armada Ar7?
Jag ska köpa ett par nya skidor jag velar i mellan Ar7 och domain jag åker park mest och jag åker lite pist med familjen också så jag åker 90% park jag är inte så bra jag gör typ 540 på blå hopp men jag railar mest i parken jag är 158 lång och väger 50kg vilka ska jag köpa?:)

Senast ändrad:
K2 Domain vs Armada Ar7?
Har inte åkt på K2 Domain men kör Ar7 och gillar den starkt. Sen om man lyssnar till alla kvallitetsrykten osv bör du verkligen välja Armada.

K2 Domain vs Armada Ar7?
Domain har rocker, vilket gör den mer lättsvängd, den är även väldigt mjuk, alltså väldigt lekfull. Rätta mig om jag har fel, men ar7 har inte rocker, sen är den relativt styv, vilket gör den väldigt bra i stora hopp! Kör du blackline ska du ha ar7, kör du blåa och röda hopp, då är det domain som gäller! Jag går skidgymnasie i Malung, därmed är vi väldigt mycket i Tandådalen och Kläppen. Jag själv kör årets domain med jester bindningar, skidorna var ganska svåra att köra dom större hoppen med, men man kommer in i det hela väldigt fort. Vi säger såhär, i början hatade jag skidorna, nu älskar jag dom! KÖP KÖP KÖP!

K2 Domain vs Armada Ar7?
AntonioByberg sa:
Domain har rocker, vilket gör den mer lättsvängd, den är även väldigt mjuk, alltså väldigt lekfull. Rätta mig om jag har fel, men ar7 har inte rocker, sen är den relativt styv, vilket gör den väldigt bra i stora hopp! Kör du blackline ska du ha ar7, kör du blåa och röda hopp, då är det domain som gäller! Jag går skidgymnasie i Malung, därmed är vi väldigt mycket i Tandådalen och Kläppen. Jag själv kör årets domain med jester bindningar, skidorna var ganska svåra att köra dom större hoppen med, men man kommer in i det hela väldigt fort. Vi säger såhär, i början hatade jag skidorna, nu älskar jag dom! KÖP KÖP KÖP!
Men funkar Domainen att åka lite med familjen? också jag har hus i Chamonix där finns det inte direkt så bra parker :)

Tillbaka
Topp