k2 Domain

mackeloo

Ny medlem
k2 Domain
tja!

är en kille på 13 år som är en medelgod till en lite duktigare parkåkaren. Jag tänkte mig en k2 Domain 11/12 tror ni den skidan skulle passa? eller kan ni rekommendera någon annan skida som är ganska bra. Får max kosta 4 500kr:)

k2 Domain
k2 domain är ju super mjuka, det beror ju på om fu vill ha en mjuk eller hård skida, suspect är en lite hårdare skida!
Själv kör jag på ett par salomon 2012 och dom är galet lekfulla bra i stora och små hopp funkar helt klart på rails också!

k2 Domain
Tror inte du hittar en lekfullare skida än Domain, den har ju rocker så att den blir lite lättare att svänga med, sen är skidan otroligt mjuk! Passar bra i röda linjen, men även svarta! Jag rekommenderar den starkt ifall du gillar mjuka skidor!

k2 Domain
Är du 13 bast tror jag knappast den är för mjuk för dig. Snarare att den är mjuk för dem som kommer upp i ålder. Kör Domain, en sjukt lekfull skida som jag tror du kommer bli grymt nöjd över!

k2 Domain
mackeloo sa:
mmarcus sa:
Är du 13 bast tror jag knappast den är för mjuk för dig. Snarare att den är mjuk för dem som kommer upp i ålder. Kör Domain, en sjukt lekfull skida som jag tror du kommer bli grymt nöjd över!
Men stålkanterna spricker inte eller?
Beror ju alldeles på vart du kommer köra. Tänker du köra handrails med undanskottad stentrappa under kommer stålkanterna gå av till slut.

Om inte? Då kommer dem hålla lika bra som alla andra skidor.

Senast ändrad:
k2 Domain
domain eller atomic punx. ibland så gruvar jag mig att köra på punxen och ibland vill jag ha domain. Tror ni att punxen är bättre i större hopp och rails än domain?

k2 Domain
mackeloo sa:
domain eller atomic punx. ibland så gruvar jag mig att köra på punxen och ibland vill jag ha domain. Tror ni att punxen är bättre i större hopp och rails än domain?

bindning då? atomic ffg 12 11/12 eller marker squire?
Båda skidorna funkar, där beror det lite på om du vill köra rocker eller inte. Och Atomic Ffg, aldrig squire.

k2 Domain
mmarcus sa:
mackeloo sa:

bindning då? atomic ffg 12 11/12 eller marker squire?
Båda skidorna funkar, där beror det lite på om du vill köra rocker eller inte. Och Atomic Ffg, aldrig squire.
ok, tack!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp