k2 dynastar eller rossignol

Coster

Ny medlem
tjena tänkte köpa nya skidor

väljer mellan:

k2 fujative ca 2100kr
dynastar t-m ca 2200kr
rossignol scratch fs ca 2900kr
k2 Public enemy ca 2900kr

alla 05-06

väger 77 kilo och kommer bara köra park me dem.
tänker ha en salomon 912ti på dom om de har nån betydelse

Vill gärna ha utlåtande från folk som har kört fler än en av skidorna.
Går public enemyn att mittmontera i år? Gick inte med 04-05 iaf (k2 skala gick inte enda fram)
Vad kostar sprayer fs?

Måste säga att priset spelar stor roll så om de inte skiljer mkt tar jag gärna nån av de billigare

vad tycker ni? (Helst inte svar som: ta k2 dom e coolast)

tack osv

jag måste bara poängtera att ingen av skidorna är detsamma som föregående år.
fujative har nytt flexmönster, scratchen har ny uppbyggnad (116-84-109) och trouble makern... ah, jag vet i alla fall att den är annorlunda...

Jag väger ocksa 78 kg och har provat förra arets Fujative, förra arets TM, förra årets Scratch FS och både årets och förra årets PE. Både Fujative och TM har samma mått som förra året men eventuellt några små ändringar. Scratch FS och PE har nya mått men utöver det inte speciellt stora ändringar.

Jag har förstått att du bara ska använda de i parken. Men vad värdesätter du mest, stabilitet i stora hopp och höga farter eller lekfullhet vid butters, nollies och rails?

Vilken skida som helst går att mittmontera, det gäller ju att bara finna mitten på skidan vilket en skidverkstad fixar på studs. Sprayer FS är lite mindre påkostad än Scratch FS så jag skulle tippa på att den är lite billigare.

Mvh Andreas

pojken_från_bergen: Det är väl klart att uppbyggnaden i en skida spelar stor roll, jämför skumplast med trä. Vad bygger du ditt dumma uttalande på?

Coster: Alla skidor du nämnt är ju helt klart bra skidor men eftersom pengarna spelar en stor roll tycker jag matchen står mellan TM och Fujative. Fujative är dock väldigt mjuk och har ingen direkt påkostad kärna. Så kvar finns då TM, som är en riktigt bra parkskida men också en av de bättre twintipsen i pisten på marknaden idag.

Lånar tråden lite, ni som har kört på både scratchen och PE så undrar jag hur de känns i luften (Då tänker jag på stora snurrar typ 9:or osv.). K2 PE tycker jag ser lite klumpiga ut medans scratchen ser smidigare ut, det är dock bara en tanke. Om någon som har kört båda kunde svara vore guld för mig.

Tack på förhand
/Andreas

Jag har själv ett par TM som jag tycker e sjukt sköna, har kört på förra årest PE som jag också tyckte var latjo även om d var i mjukaste laget. FS e ju alltid en bra skida men i och med att du tänkte på pengarna så skall du helt klart ta TM, bästa skidan för det priset helt klart!

Tillbaka
Topp