K2 Fujative eller Rossignol Scratch FS

AdamNystrom

Ny medlem
Vilka skidor tycker ni att jag ska köpa till årets säsong Fujative eller Scratch fs väger ca 50 kg och är ca 175 cm lång vilka passar mig bäst man kan väl säga att jag är en medel åkare.
Vilka skidor är skönast i park , pist , offpist osv

jag har ett par fujativ sen förra säsongen, som va så sköna så jag tänker köra med dom i år igen. om du vill ha ett par mjuka, breda och ett par riktigt stabila skidor så köp fujativ. dom är heller inte dyra, går på ca två studiebidrag.

lycka till

jaa jag funderar starkt på ett par fujative för scratch är ju mera för Proffs står det i recensioner och så bra är jag inte på skidor , tror inte jag behöver så bra men jag gillar utseendet på scratch starkt!!

Åker du med utseendet? om du inte är så duktig så är det vettigt att inte heller lägga så mycket pengar på skidorna, satsa på fujative.. 175cm o 50 kg? träna lite också :P

Men att det står för proffs i rescensionerna, det kan ju tolkas lite hur som helst... jag antar att de inte menar att du behöver lår som Bode för att åka dom, utan att även proffs kan åka med dem, iom att de lever upp till deras krav. Det är nog knappast så att det inte går att hoppa med om man inte snurrar mer än 2,5 varv... Det är knappast någon ren parkskida som verkligen inte alla kan åka på... Iaf. om man ser till styvhet och liknande...

Fujative blir nog bra, fast FS är int helt fel dom heller..

jag vet fan inte vilka jag ska köpa gillar längderna mer på FS:en också på fujative är det 160,170 på fs är det 167,178 eller nåt sånt 160 är för lite och 170 är typ för långa men 167 känns som en bra längd åt mig:P

olika märken mäter längden på sina skidor annorlunda också. jag vet inte hur Ross gör, men K2 mäter sina skidor efter hur stor åkyta som ligger i marken. Mina Public Enemy -04 169 cm är t.ex. lika långa som ett par HEAD Mad Trix 172 cm

Tillbaka
Topp