k2 Fujative vs atomic tweak vs head madtrix?

Rider

Medlem
tjena tänkte köpa nya skidor har inte bestämt mej vilka av dessa tre skidor jag ska köpa! har ett par atomic tweak just nu är jätte nöjd med dom! men måste köpa ett par längre. så undrar om jag ska köra på Tweak igen eller ska jag köpa fujative hörta att dom ska va lätta prisvärda och kanon i parken och funka kanon i puder?eller kanske madtrix`? kör mest park och offpist!

men snälla !!!!!!!!
du har inte funderat på att fråga om skidor som har möjligen lite lika egenskaper ?

fujative 85mm o mjuk, klart den e skön i offpist !
mad-trix 74mm och skithård o livlös
tweak 78mm har jag inte kört på =( men om du tycker den är okey offpist o inte så jättemjuk så köp den igen, annars fujative, mjuk jibbskida o mkt bredare än dom andra så funkar ju bäst offpist !

fortfarande helt olika skidor !

mad trixen e underbara i landningarna, fujative är mjuuuk gör du mycket butters/tailpresses så e de sköna borde funka halvbra i offpist också tror jag nog tweaken gillar jag inte.

undrar det samma
dom kostar förresten 3 laxar med bindning på stadium.
Finns det någon som har testat dom eller som vet nått om hur dom igentligen är i pist.
Kan tänka mej att dom funkar bra i offpist och parken är väl givet att dom går bra.
Men i pist då? Är det som att åka med plywood under fötterna eller?

hehe så är det
har en känsla av att det finns en hel del som kör på: det man inte vet, det hittar man på!

jag har lärt mig mer om skidor i höst än om matte å allt annat i skolan. konstigt? nää :)

Asså alvarligt talat! du behöver inte ens tveka.. atomic tweak är en almänt tråkig o ful skida... Mad Trix MOJO kostar ca:6000 sen finns ju JOJO som ligger runt samma pris som fujative.. men skla jag rekomendera dig en skida som är vänlig både park o offpist så välj K2 Fujative.... jag har själv dom och har fått uppgifter om att "pep" Fujas själv varit med och utvecklat skidan heeela vägen... så tveka inte på den!

Over and Out

Hur vet alla att Fujative är så bra???
Om inte jag mins helt fel så började den säljas i sverige och hela världen NU! Det kanske gick och få tag på några förlagor i Januari!!! Bara en tanke som slog mig!

Data åldern är underbar nu slipper ju alla fjortisar lära sig nått i skolorna när det finns internet så de kan lära sig viktiga saker!!! Det är bra!

Ja, är det inte lustigt?

Visst, jag tycker om K2s skidor riktigt mycket, och om Fujative kommer tillhöra den skaran eller inte låter jag vara osagt. Men hur kommer det sig att Fujative får så grymt bra betyg av alla här när ingen (ok, 1 eller 2 här på freeride kanske har provåkt dem) egentligen provåkt dem?

Goodlife: De vet inte bäst, de TROR att de vet bäst om allt, jämt, mycket stor skillnad.

fujan e bra för alla under 60 kilo. därmed basta. alla över, välj något annat.
jo så är det.

inte för att på nått sätt jämföra fujative och madtrix.

MEN mina mjukare skidor har gått sönder mycket snabbare än mina hårda skidor. så de är inte bara dåligt med hårdare skidor, sen stompar man ju landningarna fetare med hårda skidor.
tänk på det :)

Tillbaka
Topp