K2 Kung fujas

SimonX

Ny medlem
K2 Kung fujas
Har tänkt å köpa K2 kung Fujas, skulle vilja ha lite reflektioner om skidan,tex. man åker i svenska fjäll och puder saknas, hur funkar skidan då i pisten? fladdrar den i höga farter? tyck gärna.....

K2 Kung fujas
Den är likvärdig till k2 Seth skidan. Lite styvare för lite bättre grepp i pist och mindre fladder. Men den har lite sämre flyt i ''pudret'' Jag skulle rekomendera en lite fetare skida. Dock beror det på vart du åker. Men K2 Seth är den jag har älskat i svenska fjällen! den funkar överallt!!!!

Detta är min åsikt såklart.

Mvh Paul

K2 Kung fujas
Beror ju väldigt mycket på hur du åker... Kung fujas har ju blivit mer allround till i år efter´som den fått en aning rocker. K2 själva klassar den som en 50/50 skida alltså 50% park och 50% puder. Den har också blivit lite bredar i år vilket ger den bättre egenskaper utanför pisten.

Har själv ett par Fujative (föregångaren till kung fujas) som park och "lek" skida. En helt okej skida som gör det den ska utan att glänsa inom någon kategori. Men som sagt så har det skett en del förändringar sen den modellen jag har. Men som eQofilms skrev är ju Obseth ett bra val om du känner att du åker mer puder än park. Dock tror jag att Kung fujas kommer duga till svensk offpist alla dagar i veckan. Ska du däremot ut i europa och åka så kanske du bör "gå upp ett steg" till Obseth som är lite bredare och har lite mer rocker.

// Hammarlund

K2 Kung fujas
Tack för svaren, den åkning som jag kommer att åka är offpist så långt de går men annars pist, park blir det inte så mkt. I pisten är det fart, skidan ska upp på kant gärna då lite styv skida. Kanske är detta en lite för mjuk skida och för mkt park. borde man då satsa på dynastar mythic eller något liknande som är något styvare med bättre kantgrepp, tyvärr lite smalare......

K2 Kung fujas
K2 Seth har dock aldrig svikit mig i pist. Då jag bara åkte pist den tiden jag använde dem. Jag skulle kalla mig en Bra åkare och styvhet och kantgrepp har den trots den lite fetare midjan. Seth är en skida man kan lita på!

K2 Kung fujas
OKej som du (Qofilms)örsta inlägget så ska kung fujas vara lite styvare för bättre kangrepp å mindrefladder än k2 seth då bör skidan vara ett bra alternativ ? vill vara övertygad pga att ja måste besluta mig snarast.

Tillbaka
Topp