K2 Obsethed vs Völkl Gotama vs ?

Obsethed är väl något tyngre än gotama... Tycker du skall köra på nya Gotaman har hört mycket gott om den !!! Enorm skida !

Kör själv på obseth -09 (samma som -10) och testade Gotama förra säsongen (blir nu fundersam på vilken årsmodell det var dock...). Hursom hade Gotaman ingen rocker vilket jag tror de lagt till på årets modell framtill. Rockern gör ju skidan lite oroligare på slagit underlag. Gotaman jag körde var rätt lugn i pist när man krutade på men helt låst i sin svängradie medan K2:n med sin "dual radius" kan man påverka svängradien med att lägga trycket mer fram eller bak och fortfarande ha skärande sväng.

Utanför pisten är båda underbara bara man vänjer sig vid känslan i K2:n (då bindningen monteras lite längre fram och har rocker både fram o bak). Gotaman kändes mer klassisk.

Troligen helt värdelöst inlägg då de gjort om Gotaman till i år...

Mathiasha sa:
Troligen helt värdelöst inlägg då de gjort om Gotaman till i år...
Hehe.. Ah det var det:P Som sagt så finns det redan mååånga trådar om dessa skidor. Søk æven på tetongravity.com. Dær hittar man info om allt och lite till!
Sj hade jag nog gått før Gotaman før den kænns mer allround æn vad ObSethed gør. Inte før att jag har testat ObSethed..men nær jag hør K2 så tænkte jag... tunga ospænstiga skidor...iaf om man ser till deras freeride modeller.

Tillbaka
Topp