K2 Phat Luv som allroundskida?

Mbyrod

Medlem
Tja
Funderar på K2 Phat Luv till tjejen. Hon har åkt ganska mycket pist, men är nybörjare på offpist. I år kommer vi åka en vecka i björkliden och kanske någon helg i hafjell. Men vi siktar på Kanada nästa säsöng, därav bredden. Dock måste de funka i pisten.

Frågan är hur dessa skidor är i pisten?
Och som nybörjar offpistskida?

Någon som har några erfarenheter av denna el. liknande skida?

har inte testat just den... men generellt så är k2 ett dåligt val för allroundsskidor -tokmjuka och nästintill obefintligt isgrepp. men det är bara min högst personliga uppfattning.

skulle kolla in andra skidor... och låta henne testa själv.

Tycker inte det låter som ett jättebra val, de har alldeles för dåliga pistegenskaper. Ska hon ha en allroundskida kan du nöja dig på en mindja på ca 80-85, jag lovar dig att de ändå bär bra i puder samtidigt som de funkar bra i pisten. Inte alls kul att ha ett par skidor som inte alls funkar så bra i pisten, framförallt eftersom hon är nybörjare på off-pist. Själv åker jag på ett par Rossignol B3 (83mm) och de tycker jag funkar väldigt bra som allroundskidor. När det gäller längden ska hon inte vara rädd för att välja ett par längre skidor, jag är är 170 cm och väger 60 kg och åker på ett par som är 178 cm. Jag har aldrig upplevt de för långa. Längden kompenserar bredden utanför pisten.

Jag kör me K2 Public Enemy 06/07 och upplever den som tillräckligt fet att köra puder med ( den är 85 mm i midjan ) och fungerar väldigt bra i backen.. den är inte alls mjuk och har dåligt grepp som "skidnarkomanen" säger..

K2 fungerar bra.. sen vet jag inte hur bred Phat luv är.. ta inte över 90 i midjan om den ska fungera i backen..

de är va ja känner

Mvh Hampus

Tillbaka
Topp