K2 Pontoon skins- vad köpa?

josh

Aktiv medlem
Köpte ett par Pontoon i helgen och undrar vilka skins man ska köpa? De är ju fruktansvärt breda och vad jag kan hitta pa conrad är ett par G3 alpinist 130 mm. Nagon med erfarenhet som kan ge förslag.

Tack för länkarna!

Köpa en smalare skins och klippa isär den? Är ej med pa vad du menar. Jag har ett set till mina 08/09 gotamas som jag skulle kunna använda men hur det skulle ga till känns oklart.

Akte med en guide i helgen som körde pa Pontoon och han sa att han tillverkat sina själv genom att sy. Jag äger ingen Bernina och hade träsljöd i skolan sa far no ga pa ett par i användbart skick. Mina är BD sa jag ska hem och kolla hur toppöglan sitter.

En större toppögla gör du lätt själv med en bit lagom tjock elkabel, som knippsas ihop med en special tång och tillhörande "fäste" eller vad man skall säga...

Tror jag kan ha någon som funkar på jobbet, säg till om du vill ha, så slänger jag iväg ett par. Bara du lägger upp bilder på resultatet ;-)
Pontoon är 160 mm i spetsen har jag för mig?

ha ha far dra hem och kolla hur det ser ut men jag bor i tyskland sa det blir i sa fall ett langväga paket..

Japp 160 mm pa bredaste stället och jag är grymt sugen pa att testa dom. Chamonix under pasken jawohl!

Tillbaka
Topp