K2 Public Enemy 07/08?

melleyao

Ny medlem
K2 Public Enemy 07/08?
hejsan, funderar på ett par K2 Public Enemy 07/08 , jag är vell kanske i parken till 50% sen resten i pisten och i offpist. jag är vell kanske medelbra=) jag väger 54 kg och är 171 lång, tror ni längden 164 kan vara lagom isf?=)

K2 Public Enemy 07/08?
jAG SKULLE NOG GÅ PÅ ETT PAR SOM ÄR SNEPET LÄNGRE ÄN 164 ..

} 1. Det är bättre om dom är längre i off och on pist
} 2. Du kan ha dom längre , nästa år är dom för korta !
} 3. Du kommer bli nöjd och nästa år så kommer dom vara inkörda , då kommer du kuna jibbasom en tok !

K2 Public Enemy 07/08?
har för mig att dom finns i 169 också? det låter isåfall som en perfekt längd om du tror att du kommer växa

K2 Public Enemy 07/08?
jag själv åker på ett par 07-08 samt har hårdtestat ett par 06-07 å lite snabba tips:
Det krävs en del stryka för att kunna hantera dom i puder.
Om du hittar ett par 06-07 i bättre skick så ta dom, mindre flex i nosen vilket innebär att det är lättera att köra offpist på våra isiga svenska förhållanden.

rätterlser:
Det är INTE att föredra (utifrån dina förutsättningar) att ha ett par skidor som är längre än vad dom borde vara bara för offpist.
Nästa års K2kollektion av skidor kommer inte alls vara uppställd på samma sätt så att säga att "nästa är är dom för korta" är bara en delvis sanning.

one mans opinion

K2 Public Enemy 07/08?
Madeofpureeee sa:
Melleeeeee sa:
hm, 174 tycker fan jag känns för långt^^ 3 cm längre än mej.
nej, absolut inte.. Eftersom tailen står upp där bak får man tänka sig att det är en sisådär 165 cm lång skida jämfört med "otwintip"...?
vafan, sådär kan man inte hålla på o tänka, isf kör ju alla runt på för korta skidor. dom blir ju fortfarande för långa och klumpiga i luften och på och av rails osv.
killen borde inte köpa längre än 169 enligt mig

K2 Public Enemy 07/08?
aendrew sa:
Madeofpureeee sa:
Melleeeeee sa:
hm, 174 tycker fan jag känns för långt^^ 3 cm längre än mej.
nej, absolut inte.. Eftersom tailen står upp där bak får man tänka sig att det är en sisådär 165 cm lång skida jämfört med "otwintip"...?
vafan, sådär kan man inte hålla på o tänka, isf kör ju alla runt på för korta skidor. dom blir ju fortfarande för långa och klumpiga i luften och på och av rails osv.
killen borde inte köpa längre än 169 enligt mig
word, men är public enemy skidorna VÄLDIGT tunga? och hur hård är dom?=)

Tillbaka
Topp