K2 Public Enemy + Ett till par (?)

Skiersdown

Ny medlem
Beror väl på hur du åker, hur mycket du åker osv..

Men om du tänker åka baksidan ca 1 gång om dagen så ska du satsa på andra skidor. Jag skulle inte välja så mjuka skidor som du föres´lår eftersom det i åre offtast inte är puder, kolla på skidor som klarar vindpackat, skare hårt (vilket det ofta är på baksidan) men som ändå funkar i puder.

Kan inte så myckot om såna skidor men dynastar pro bandit b4 borde väll vara skidor åt det hållet Monster 103 om du kan hantera dem.

Efter som du redan har ett par lekskidor så behöver du inte kompromissa, mao välj de som passar bäst för offpist i åre!

Jag har inte åkt PE, men...

Med tanke på hur breda de är och hur mycket snö det brukar vara i Åre så skulle iaf inte jag inhandla ett par "offpist"-skidor. 85 mm under midjan är tillräckligt, iaf för mig, några få kilo lättare och lite kortare.

Kom ihåg att det alltid är tekniken som är avgörande om ett par skidor är åkbara eller inte i viss terräng. Sedan är det såklart lättare att lära sig på ett par skidor som är anpassade för ändamålet. Folk kunde ju åka offpist på "tandpetare" tidigare...

//Dr. Snow

Det är sant men tror de verkligen att men med sina 185 cm och 75 kg kan åka vindpackat med sina PE? Det går säkert men med stor skillnad mot ett par skidor anpassade för ändamålet. Sen kommer ju budgeten in i bildan...

Tillbaka
Topp