Head JO PRO, K2 Public Enemy - eller vad annars?

johanskate

Ny medlem
Hej! Jag tänker köpa ett par nya twintip (haft vanliga skidor tidigare). Jag har funderat på Head JO PRO och K2 Public Enemy.
Jag är 15 år och har åkt skidor så länge jag kan minnas. Har däremot inte åkt park särskilt mycket. Jag sätter 180, rail, de vanligaste "grabarna" och nästan 360 (snart).
Jag vill ha ett par bra skidor som är bra i parken, men som även är bra i pisten och gärna okej i offpist också. Vill även kunna utvecklas på skidorna. Hur är Head JO PRO och K2 Public Enemy på dessa punkter? Andra förslag på bra skidor för mig?
Tack!

Senast ändrad:
K2 Public Enemy är bra tycker jag. jag kan inte så många trick heller men jag gillar dom starkt!!!

jon pro e feeett sköna, sjukt lätta vilket ja tycker e skönt, skönaste skidor ja åkt på, sköna i pisten är dom ochså och i offpisten tycker ja dom e riktigt sköna eftersom dom e så lätta att svänga me, köp dom man får ju me 2 giirlz på köpet ochså:D

Har bara hört om Head jo PRO, finns det även icke-pro :P? Vad är skillnaden isåfall? Jag väger 65 och är ungefär 180cm.

haha oj my bad ! trodde pro va som för scratch en junior modell ^^ ...lätt head jo pro den ska vara fett bra :D bara du har cashen för den e fett dyr?`:D den verkar fet !

asså det är en bra skida inte bästa nybörjar skidan men du har ju åkt ett bra tag? så gör inte större skillnad kanske inte värt å lägga så mkt cash på första jibbskidan som lär åka på smällar :D men skidan e nice fo sure så....köp den^^

Stadium tar 3995 för pro
en kompis köpte för 3975 hos alpinbutiken i vingåker
sjukt biligt

Kör på k2 fujative 07/08 modellen. sjukligt skön. lätt som fan och mjuk vid nosen och tailen så du kan langa feta butters :D

HEAD skidan är bara till för att jibba med den, ska du ha en allround skida är det K2 pe som gäller, men annars finns det många andra fina skidor, sök lite innan gå på affärer och fråga

Jag åker i vanliga fall främst pist och kommer fortsätta åka pist, men vill ha en skida som gör att jag kan utvecklas i parken främst. Offpist åks inte särskilt mkt. Det verkar som K2 är bättre för att den verkar vara mer allround? Gillar Head skarpt pga. utseendet :P. Vet ej vilken jag ska ta...

ta nån bara du blir nog nöjd! skulle tagit head själv eftersom jag orkar inte åka runt med två feta stenar på fötterna = P.E

Det verkar som K2 är bättre då, eftersom den är mer allround. Vill nämligen kunna åka bra i pisten OCH i parken. Är det K2 public enemy som gäller då?

Köp rossignol scratch brigade. Den är ganska bred så man flyter bra i offpisten och den har wrs så den blir inte tung.

Eftersom jag antagligen köper skidorna imorgon skulle jag vilja ha några sista svar. Som sagt är jag 180 och väger 65 kg. Jag har åkt hela livet (15år), men började åka park i år och kommer fortsätta med det. Jag sätter typ 180, rail och grabs. De skidor som verkar intressantast är K2 Public Enemy och Head JO PRO. Skidorna ska vara bra på att åka både pist och park och jag vill kunna utvecklas på dem. Några sista ord/förslag? Tack!

Köpte skidorna igår! Blev ett par K2 Public Enemy, på något sätt lyckades jag få ner priset ytterligare är reapriset.. Tack för all hjälp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp