Nya skidor, "Pist all day"?

Jag är på jakt efter nya skidor och har kommit till den punkt där jag känner att lite hjälp på traven skulle kunna sitta fint. Jag har åkt en hel del skidor och på en skala god-medel-avancerad så ligger jag runt medel och sträcker mig lite mot avancerad, men vill inte ha en skida som begränsar mig utan gärna ett par som ger utrymme för utveckling. Jag provade nyligen ett par äldre Atomic Redster G9 samt Völkl's Racetiger och insåg att jag vill kasta mina gamla K2 TwinTips i sjön. Carvingåkningen som bjöds på de skidor jag provade var helt enkelt för härlig för att motstå. Jag är ute efter ett par lättsvängda skidor som gör sig allra bäst i pisten. Så fort jag hör "all mountain" har jag börjat dra öronen åt mig en aning då jag kommer köra säkert 90% av all åkning i pist. Men däremot är jag nog ute efter en skida som gör sig bra i nypist och även en mer uppkörd eftermiddagsbacke. Radien på de skidor jag provade låg på ca 13 respektive 16 m där jag fördrog känslan från Racetigerskidan som hade den kortare av de två svängradierna. Jag åker hellre "lagom fort"/snabbt i motsvarande röda backar än full fart ner för svarta pister.
Jag är utan skor ca 187 cm lång och med skidutrustning på ligger jag nog i vikt straxt under 90 kg.
Jag gillade som sagt Völkl's Racetiger med svängradie på ca 13m, men då jag kanske inte i första hand behöver en "raceskida" har jag även sneglat på deras RTM 84 och Extrem Frontier 80. Head Core 93, Blizzard Brahma är två andra par skidor jag kikat på pga av goda betyg och utlåtanden men vet inte riktigt om det är vad jag letar efter då de är bredare och verkar ha en längre radie än övriga modeller.
Hoppas att ni ska kunna hjälpa mig och föreslå gärna något annat om ni tycker jag är helt ute och cyklar.
Tack på förhand // Jimmy