k2 public enemy slitage

Alekseem

Ny medlem
k2 public enemy slitage
Hej

Jag har läst mycket om dessa skidor nu innan jag beställde dem och de uppfyller alla förväntningar, även de om att de slits väldigt lätt i kanterna så att motivet förstörs...
Har någon någon lösning på detta? Eller har någon upplevt det med mig?

All hjälp uppskattas!

k2 public enemy slitage
Efter att ha haft clinic med K2 så fick jag reda på att capen är av belagmaterial och de är meningen att capen(ovansidan) skall slitas så mycket som möjligt, de ska va "tufft" och "attityd" ! De som köper dessa skidor vill gärna ha lite trashiga skidor därav deras lösning att ha belag som cap!

/Micke

k2 public enemy slitage
Det går även att smälta om capen med en varmluftspistol om man fått djupa hack. Var försiktig bara så du inte smälter för mycket!

Prova dig fram

/Micke

k2 public enemy slitage
men va fan känns inte som att man vill ha skidorna sletna och fula :S om man kört me dem bara nåra dar så ser dem ju fan redan gammla ut :S och om man då typ ångrar sig å inte riktigt nöjd me dem då känns det svårta att sälja sletna fula skidor för ett bra pris :P. nää tycker vi inte om !

k2 public enemy slitage
Har kört med PE några månader nu. Tycker skidan e grymm men dom ser ju redan ut att ha några år på nacken. Ser ju lite coolt ut men man vill ju hellre att skidorna ska se nya ut.
Är också lite besviken på kvaliten av kanterna nån annan som upplever det?

k2 public enemy slitage
AlexanderEriksson, värmer du rätt på skidorna innan de har slitits eller måste man vänta tills de redan är trashade ?

k2 public enemy slitage
Jojo, ville bara vara helt säker. Jag hörde av en kompis att man skunde lägga någon slags lack på skidan och att den så skulle hålla längre. Någon som provat det?

k2 public enemy slitage
Jag bara testade lite i början när det var ett jack,DEm börjar bli slitna nu så då blire väl att jag värmer hela skidan!

k2 public enemy slitage
Alekseem , tänk lite . hur skulle det hjälpa att dina skidor inte blev repiga om du använde varmluft pistol innan dom blivit repiga och hur skulle det hjälpa öäver huvudtaget? det tar bort bort smp repor.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp