K2 Rival Pro, förlorad ljudkabel

NyXX

Ny medlem
Tjena! Har en K2 Rival Pro som snart ska dammas av då skid säsongen har kommit.
Märker nu att jag inte hittar min ljudkabel.. Är det någon som vet om jag kan köpa en någonstans i reserv eller om en vanlig 3.5" kabel funkar?

Du menar nog 3.5 mm, och om det finns ett 3.5 mm-uttag i hjälmen så går det nog bra med en 3.5 mm-ljudkabel. Om uttaget är något annat än 3.5 mm så lär det vara något proprietärt.

Vattendroppe sa:
Du menar nog 3.5 mm, och om det finns ett 3.5 mm-uttag i hjälmen så går det nog bra med en 3.5 mm-ljudkabel. Om uttaget är något annat än 3.5 mm så lär det vara något proprietärt.
Ja såklart menar jag 3.5mm!
Kommer inte ihåg om den är 3.5mm.. :(

JL76 sa:
NyXX sa:
Vattendroppe sa:
Ja såklart menar jag 3.5mm!
Kommer inte ihåg om den är 3.5mm.. :(
Ta fram hjälmen, stoppa in en 3,5mm plugg, passar den så vet du?
Jojo, det är såklart. Men om man inte har någon då? Dock borde det ju vara det eftersom den förra passade i MP3 och telefonen.

Menar du att inte har någon annan hörlur eller liknande med en 3.5mm i ena ändan alls?
måste vara den enda i sverige...

NyXX sa:
Jojo, det är såklart. Men om man inte har någon då? Dock borde det ju vara det eftersom den förra passade i MP3 och telefonen.
Ja, då får du helt enkelt köpa dig en, gå till en butik som har kablage och testa (Kjell & Company, NetonNet, Elgig, Clas Ohlsson med flera), svårare än så är det inte!

Senast ändrad:
JL76 sa:
Menar du att inte har någon annan hörlur eller liknande med en 3.5mm i ena ändan alls?
måste vara den enda i sverige...
Haha tänkte lite snett och trodde du bara menade en liknande kabel som följde med till hjälmen.

Kan jag få ställa en följdfråga och höra om det är någon som vet ifall det finns en kabel med 2st 3.5mm hanar plus mic i på kabeln, som det är original.
Det saknar jag som tusan, att kunna svara i telefonen när man åker. Måste nu rycka ur kabeln, svara och sedan koppla ihop det igen och starta spotify..

Tillbaka
Topp