K2:s Tele jibb skidor??

crilleus

Ny medlem
Tänkte höra om det är någon som har testat Hippy Stinx eller piste pipe som har nå synpunkter? De verkar ganska schyssta!

Dom är mer eller mindra exakt likedana som den senaste Seth Pistol och senaste Public Enemy. Hippy Stinx är lite styvare bak änn Seth Pistol, fast knappt möjligt att känna for dom flesta tror jag. Hippyn går schysst som alpinskida ochså :)

Skidorna har träkärna och vanlig konstruktion forutom insertsne. Det går helt fint att borra hål i skidan for andre bindingsmonteringar om bare man inte borrar närmare änn 5mm ifrån insertsne.

Insertsmönstret passer G3 (for dom som gillar sånt...) och nyeste Rottefella R-serien. Om man fx har en R8 från förra året skal det gå att få tak i nya plater med extrahål som passer insertsne i Hippyn och Piste Pipe. Mycket bättre kontrol med R8 änn med G3.

Nope, inte en aning. I och med att K2 har köpt Völkl blir det vel så småningom så att K2 skal pushes igenom Völkls distributørsnät i Europa. Kanske kolla med Völkl i Sverige? Eller ta reda på vem som säljar K2 i Sverige; sån info borda finnas äntigen på www.k2skis.com eller www.k2telemark.com, alternativt sticka inom en affär som säljar K2 alpina skidor och be dom om numret til K2s distributör/importör.

Ett alternativ är att kolla med www.telemark-pyrenees.com, dom har tidligare haft K2 och kan formentligen beställe Hippy eller Piste Pipe åt deg billigare änn hva du måste betale i Sverige.

För jag skulle verkligen vilja veta vad dem kostar i Sverige! Nu när man får cash för min tävlingspistol man ska sälja. Jag skickade iväg ett mail till K2 distrubitören i Sverige.

Tillbaka
Topp