Vettefan om jag placerar de här inlägget rätt, men var de närmsta jag hitta angående Atomic Automatic.
Jag har införskaffat mig Automaticsen (193 cm) och ett par Atomic Tracker bindningar (small), försökt leta reda på lite monteringstips för att få ut så mycket som möjligt av skidan.
Vet att skidan inte har alltför mkt tailrocker och man bör kanske inte montera alltför långt fram. Har de senaste åren kört ganska långt fram på först mina Bent Chetler och sedan Rocker 2or. Båda monterade jag någonstans strax framför mitten av en 6 cm skala från freeride-freestyle markeringen eller vad dom nu hette. Den markeringen var ju närmare TC än automaticsen (antar att det är pga. mer tailrocker).
Till saker hör att jag tycker "factory recomendation" på automaticsen ligger ganska långt bak (-11 cm från true center) och +3 cm från rekomenderad som är max på skalan ligger på -8 cm från TC. Kommer ju mest köra offpist och tura med dessa skidor men jag har en liten förkärlek för att åka baklänges när jag har tråkigt och vill heller inte känna att jag har 2 pråmar framför fötterna som de blir om jag monterar för långt bak.
Jag är 187 cm lång väger väl typ 78 pannor och kommer mest köra turer, NM och liknande, och allmänt fort som fan, men gillar verkligen att bara leka runt på skidorna ibland med.
När jag läst på TGR hörde jag att Sage sa att han gick runt på skidan utan skor tills han kände sig bekväm med tip/tail ration. När jag gjorde samma sak hamna jag typ -9 cm från true center, vilket kanske är det jag bör köra på också? Någon som har förslag eller tips?