JL76 sa:
jenli89: fin liten berättelse, men det saknas ändå en del. Först, väg dig! Sen hur hårt åker du egentligen (svara inte aggressivt bara...), har du haft problem med bindningar tidigare, har de löst ut i onödan osv? Vilket DIN tal har du haft på dem, måttet på pjäxans yttersula (jag skojar inte)? Vad är ogräsligt? Orange, svart, flera färger?
Först, tack, second, låt mig komplettera! Såg ju att jag missat och fylla i de delarna som faktiskt spelar roll, så tokigt det kan bli!

.
Min åkstil är "aggressiv"(bara för att retas). Skämt-å-sido, blivit upplärd av föräldrarna som var ganska rappa på 80-talet, old-school helt enkelt. Korta och rappa svängar. Sedan kom den första carvingskidan och allt jag lärt mig, var fel. Men att åka carv-skida var ingen baggis det visade sig vara mindre ansträngande! Har hyrt många olika modeller, men aldrig några så breda som dessa. Har aldrig varit så intresserad av själva bindningen faktiskt, när man var junior fanns funktion/kvalité/pris på den lägre delen av prio-listan.
De senaste 10 åren har jag faktiskt inte ägt ett enda par skidor, först förra året väcktes intresset till liv så det är alltså dags att shoppa loss, igen!(för en fattig student.)
Känns som jag drar på andra spår,
Så, har inte haft särskilda problem med bindningar förut nej. Klart de löst ut sig någon gång, men då har jag inte vetat felet utan gått ner till helpdesk vid ev.kvarstående problem. (Har hänt en gång.) Några andra fel, nej. Givetvis har en skida åkt av, jag blivit arg och skruvat upp DIN-talet utan någon exakt kunskap om vad jag gjorde.
Mått på farsans gamle LangeKlenoder: 34 cm prick från yttersulans bott till topp.
Med ordet "ogräsliga" menar jag givetvis sånt jag inte vill ha att göra med; för att förtydliga mitt exempel slängar jag in 3 företag: Deltaco, Eldorado, Euroshopper.
Dessa 3 företag tjänar pengar, vad tillverkar dom? - Skräp!
Ta och byt ut dessa 3 företag som säljer skräp i matvaruhandeln, mot 3 som säljer skräp i skidvärlden =)
I detta sammanhang definierar jag "ogräslig" på detta vis.
Kan komplettera ytterliggare om du saknar info!