K2 Silencer 07/08 / K2 Fujative 07/08 ?

TwinZip

Ny medlem
Hej , Jag är 15 år och har tänkte mej att köpa ett par nya twintip , jag är 180 cm lång , väger 65 kg, jag åker bara 2 veckor om året så inte för dyrt, jaa vill ha en skida som funkar både bra i parken / pisten (allround). Jag åker ca 50 % park , 40 % pist , och 10 % skog , dom jag har tittar på är K2 Silencer 07/08 / K2 Fujative 07/08 ? eller har ni några andra förslag ? / Henke

Senast ändrad:
köp fujative dom kan du få för 2200 typ men hyfsade bindningar på www.sport-conrad.com dom monterar allt innan dom skickar från tyskland

Ingår det bindningar med k2 fujative skidorna från www.sport-conrad.com ? Har försökt o leta men är ingen hejjare på tyska.

K2-FUJATIVE...

K2-Silencer var inte alls sköna tycker jag, dom är stela och för tunga...K2-Fujative är lättare,mjukare och flexiblare men lite dyrare.

Lycka till!

Madeofpuur sa:
sebbet sa:
Ingår det bindningar med k2 fujative skidorna från www.sport-conrad.com ? Har försökt o leta men är ingen hejjare på tyska.
Tryck på engelska flaggan då :P
Aaa det gör det om du väljer att köpa ett paket = Skidor,Bindningar och montering. Men man kan också välja att bara köpa skidor. Det är English|Deutsch uppe till höger tryck på engelska så förstår du nog lite bättre :)

Okej tack nu går det lite bättre.

Vad jag har hört är jag har vart i sportäffärer så är k2 silencer en skida mer för nybörjare och fujative är för lite mer rutinerade har jag fått rätt uppfattning då?

jag åker 20%park 20%offpist 60%pist.
skidorna jag väljer mellan är k2 silencer, K2 fuative och K2 public enemy.

sebbet sa:
Okej tack nu går det lite bättre.

Vad jag har hört är jag har vart i sportäffärer så är k2 silencer en skida mer för nybörjare och fujative är för lite mer rutinerade har jag fått rätt uppfattning då?

jag åker 20%park 20%offpist 60%pist.
skidorna jag väljer mellan är k2 silencer, K2 fuative och K2 public enemy.
Kolla recensionerna här på FR! men jag har hört att silencern och fujative är en allround skida för nybörjare och publicen för lite mer avancerade åkare men också allround. Alla skidorna är bra för dej men jag hade nog valt fujativen, jag har ju nämligen kört på den den är faktiskt bra i både parken och offpisten samtidigt som den är lätt att hantera i pisten:) Den är lätt och funkar bra som allround skida! fast ifall du ska börja jibba mer ska du skippa marker 11.0 som man får till och köpa en jibbbindning!:)

Senast ändrad:
sebbet sa:
ok, men vad är skillnad på en skida för nybörjare och en skida för avancerade åkare ?
tror att en avancerad skida är kanske lite hårdare för höga farter och hårda svängar, altså gjorda för den åkstil man har om man är "avancerad"

kBerglund sa:
fujative är ju billigast !? . jag kör med dom själv och tycker dom duger
Åker du o park eller i pisten , jag vill ha en skida som går bra i pisten men som man även kan leka lite med i paken. men det är pist som är viktigast.
är fujative ett bra val då ?

K2 public enemy :) en riktigt bra skida. kanske för dyr om du åker så lite... men men.. den e inte så tung . men ändå bred.. så den funkar i pist/offpist. köpte mina iår å åkte endel under nyår mm ;P å den va rikigt skön i parken :)

silencer funkar överallt tkr jag , lite styvare än fujative . bytte med en kompis som har fujaative men dem var inte lika sköna.

jag funderade mellan fujative och silencer, men jag valde ett par silencer för de är hårdare och mkt skönare när man railar!

Men är inte silencer mer allround, Fujative är typ bara för park, För mig blev det dock fujative 06/07, ingen skilnad för årets, bara utseende mäsigt!

k2 public enemy är ju e jävligt bra skida, men jag har kört med alla tre skidor du pratar om. och pe är ju lätt favoriten men den är rikigt dyr men kör på fujative, den är mjuk skön i luften lätt att snurra, men skitdålig i offpisten

Tillbaka
Topp