K2

herring

Medlem
K2
varför påstår de flesta att K2 mäter skidorna på den yta som har kontakt med snön? Detta tycker jag är mycket märkligt eftersom att alla K2-skidor i längden 189 cm jag stått bredvid varit ngn centimeter kortare än jag, Detta borde ju betyda att jag är en bra bit över två meter, men jag är ju "bara" 193.
Mycket märkligt, rent bullshit att dom mäter grejerna så

K2
japp k2 mäter inte kontakt ytan.. tex har mina 179 fujative bara ca 165 cm kontaktyta.. jag tror de mäter topp till topp.. alltså "fågelvägen" mellan topparna....

K2
Blev faktiskt också lite förvånad när jag kikade på alla k2 laggen... nästa onsdag kommer k2 till alpint och har lite demo-/promotionkväll (för oss som jobbar där) av 05/06 produkterna, ska ta upp det då och återkomma med svar...

Trodde nämligen själv att det var kontaktytan som gällde... eller utgick snarare från det då det verkade som det logiska steget att ta (något man kan se på en del av årets puderlagg t.ex., speciellt de med twintip).

K2
^dra en slutsats? och då menar jag inte som jag gjorde med din mamma igår, utan om du har mätt upp dom till 171 cm och det står i produktbeskrivngen att dom är 168 cm vet du ju redan hur dom mäter? det är ju som att fråga vad som är svaret till 1+1=2.

K2
Jag sitter på ett par Seth Vicous 169 cm. När jag mätte dem fick jag de till ungefär 169 cm... Alltså inte kontakt ytan. Men jag vet ju inte hur det har varit innan. Mycket möjligt att de har mätt kontakt ytan då.

K2
eller är det bara de vanliga gogglefjortisarna som försöker tro att de vet ngt som startat MYTEN. Har hävdat att påståendet om K2s mätningar är helt fel väl länge och har hela tiden mött motsånd, varför? är folk så jävla dumma att de inte kan mäta en skida eller vad? eller har dom inte en aning om hur långa dom är och när står bredvid en K2-skida litar de på vad 14-åringar på freeride säger, ajajaj

Tillbaka
Topp