Kabinen mellan Lognan - Les Grands Montets?

Leder

Medlem
Vad har hänt, det står på hemsidan att den är stängd p.g.a. FAIBLE ENNEIGEMENT. Vilket jag tolkar som, trött motor, på min alldeles självlärda Franska?

Den som har mer information om detta får gärna dela med sig av den. Borde finns ett otaligt antal personer från Freeride på platts i hålan.

Tack på förhand
/Leder

Stängt pga snöbrist. Det har inte varit sa mycket snö i Chamonix. Rapporter säger 150cm, men det varierar mycket. Stenar i backen...

Den har alltså varit stängd hela säsongen? Är det så dåligt med snö i Chamonix, hur är det då med backarna på solsidan, tänker då på Flégère och Brévent?

Men som sagt, på snörapporten ser det ju bra ut.

/Leder

Jag gissar (obs!) att fransmännen har nog snarare varit för lata med att uppdatera sina websidor.

För två veckor sen fanns det hyggligt med snö i Chamonix, även om GM behövde mer för det var grymt stenigt där. Från och med idag lär det vara bättre både där och i resten av åtminstone Haute-Savoie eftersom det regnat rejält i Genève senaste två dagarna.

Jamen dåså, då var det bara fransmän som varit i gång och "arbetat" i vanlig ordning!

=)

Tillbaka
Topp