Kahalani 950 surf. Första brädan. Bra?

tobbelele

Ny medlem
Hej,

Hade tänkt att köpa min första bräda idag eller imorgon och eftersom jag inte kan mycket om longboard alls så tänkte jag fråga er.

Stats:
184 cm.
74-77 kg.
Har åkt en del skateboard innan men aldrig på någon hög nivå.

Till en början hade jag bara tänkt att cruisa, lära mig grunderna. (Testade lite utanför kahalanis butik för ett par dagar sen och grunderna sitter i princip).
Annars är väl min tanke att lära mig lite mer avancerade saker. Kan inte alla beteckningar men slides, lite shove its och så vidare.

Kommer denna bräda passa mig som handsken eller ska jag leta vidare? :)

Den verkar bra, annars är Urskog Pinne en jäääävligt bra bräda som är rätt lik i konstruktion.

Senast ändrad:
Saken är att jag vill ha en bräda som är identisk åt båda hållen. Blir lite svårt med shoves annars osv.

Andra tips uppskattas.

Den är king ;) och what? inte alls svårt med shoveits och andra tricks bara för att den inte är twin :D

Nja kanske inte, men det gör det ju definitivt lättare att fortsätta sin tricksequence om man har en twin :)

Då blir det en sådan imorgon!
Finns den i olika flex osv? Är det något jag bör tänka på när jag köper den eller bara panga på?

så är det! ;) Du ska tänka på att fråga de som jobbar på Kahalani! :D Har aldrig ägt en kahalanibräda, och har ingen koll på flexen på de jag provar x)

Kahalani är bra brädor. om du bor nära sthml kan du ju alltid åka en sväng till affären och testa flex.

surf ska dock vara svår att göra manualls och sånt med då den har ganska korta kick-tails så om du ska göra sånt kanske det är smart att tänka på ngn annan bräda...talar dock inte från egen erfarenhet utan vad de i butiken sa, är också lite inne på att köpa en surf:)

Precis som du säger dyrb3rg. Märkte det när jag tog brädan på en sväng igår. Kicksen är jävligt korta vilket gjorde det svårt att få upp den, har en känsla att det blir jävligt svårt att få hopp på den till shove-tricks också. Lite missnöjd över att jag inte tänkte på det innan jag köpte den men gjort är gjort. Får försöka göra det bästa av situationen :)

tobbelele sa:
Precis som du säger dyrb3rg. Märkte det när jag tog brädan på en sväng igår. Kicksen är jävligt korta vilket gjorde det svårt att få upp den, har en känsla att det blir jävligt svårt att få hopp på den till shove-tricks också. Lite missnöjd över att jag inte tänkte på det innan jag köpte den men gjort är gjort. Får försöka göra det bästa av situationen :)
Kör med den i sommar och jag lovar att du lär dig shuvs med den! Jag köpte en förra sommarn och märkte, precis som dig, att den var rätt svår att flippa först efter köpet. Ge brädan några veckor och du kommer att lära dig att pressa rätt! Flippsen kommer :)

Senast ändrad:
Petts sa:
Kör med den i sommar och jag lovar att du lär dig shuvs med den! Jag köpte en förra sommarn och märkte, precis som dig, att den var rätt svår att flippa först efter köpet. Ge brädan några veckor och du kommer att lära dig att pressa rätt! Flippsen kommer :)
Det tror jag nog också. Var ute och cruisade idag och känner mig mer och mer hemma med brädan. Vill försöka mig på lite slides och shuvs men måste nog skaffa mig lite mer stake innan jag vågar slänga mig in i såna tvära svängar och lära mig vilken hastighet jag behöver för att få släpp.

Ingen som råkar veta någon sida eller videos med lite nybörjartips för longboarding? Får lära mig allt på egen hand då polarna är mycket sämre än jag trots att de åkt ett tag :lol:

Tillbaka
Topp