Kaj i dokumentär på svt

Kaj i dokumentär på svt
Två av de tidigare avsnitten har handlat om ett par med någon typ av utvecklingsstörning samt ett lesbiskt par där den ena hade samiskt ursprung. Man kan nog säga att kärlekan snarare än skidåkning har varit temat...

Även om jag inte ligger på Kajs nivå (skidor som jobb) så fanns det mycket att känna igen sig och sina (vindsurfing- och skid-) polare i. Det där att hjärnan är vuxen men kroppen (eller egentligen snarare en del av hjärnan) liksom fortsättar att göra "barnsaker". Själv har jag familj, och har ibland svårt att för mig själv objektivt motivera de val jag gör (med avseende på hur mycket tid jag lägger åpå främst vindsurfing och på hur jag ordnar mitt (och familjens) liv för att kunna göra detta). Jag blir dock närmast självmordsbenägen om jag tänker på att sluta leva som jag gör.

Angående den sista scenen där Benedicte pressade Kaj att välja vad som är bäst, hon eller skidorna och han inte vill svara så påpekade direkt min fru att hon ALDRIG skulle ställa den frågan.

HitMe

Kaj i dokumentär på svt
fan vad bra de där programmet var... tänk om de fanns lite fler skidfilmer som liknade det här, lite mer som än dokumäntär, där man får lära känna åkarna... om nån har ett bra tips på en sån film, får ni ju gärna höra av er!!

Kaj i dokumentär på svt
Kaj är den klockrenaste skidåkaren som finns ;)

Och ja håller med honom, det går inte välja mellan skidorna och tjejen !

Senast ändrad:
Kaj i dokumentär på svt
HitMe sa:
Angående den sista scenen där Benedicte pressade Kaj att välja vad som är bäst, hon eller skidorna och han inte vill svara så påpekade direkt min fru att hon ALDRIG skulle ställa den frågan.
Jag har inte sett programmet men framförallt den här kommentaren kände jag igen mig i :-) (fast byt ut fru mot flickvän, hon frågade nåt liknande i vintras men ångrade sig direkt efter och ville inte veta svaret)

Kaj i dokumentär på svt
Jarle sa:
Tjejer kommer o går men den riktiga kärleken finns på bergen, den sviker aldrig, den står kvar o blir snöklädda år efter år efter år.....
Poetiskt! Kan mycket väl vara en slogan för freeride-kulten...

Benedicte verkade inte fatta att Kaj mot alla miljoner i världen verkligen inte ville svara på "frågan"... Lite väl taskigt av henne. När jag gifter mig och skaffar fru kommer det inte dröja länge innan jag deklarerar att jag aldrig kommer välja mellan fru/skidåkning.

Kaj i dokumentär på svt
bästa vore väl att skaffa en tjej som gillar skidåkning också! Men då skulle man väl bli svartsjuk på henne när hon ägnar tid åt skidorna istället :P

Kaj i dokumentär på svt
Ifall någon mer än jag undrade vad låten när dom "brottades" hette så har jag hittat den.
Den heter Live - Heaven. Den efter ca 20 minuter

Kaj i dokumentär på svt
Nu har jag sett den. Finfin dokumentär och klart imponerande åkning. Rekommenderas om ni missat den.

Carled sa:
Lite väl taskigt av henne. När jag gifter mig och skaffar fru kommer det inte dröja länge innan jag deklarerar att jag aldrig kommer välja mellan fru/skidåkning.
Litet tips: Det kan vara idé att deklarera detta innan du gifter dig ;-)

Kaj i dokumentär på svt
Helt okey, lite mer skidåkning hade varit kul men det var ju inte det den skulle handla om.
Men norskan verkade faktiskt inte gilla Kaj speciellt mycket!

Kaj i dokumentär på svt
Man blir helt galen av att se en människa som Kaj leva livet när man är 33. Blir så jävla avundsjuk.

Någon som vet avd kaj gjorde på sjukhuset? (vet att han gjorde en artoskopi, men vad?)

hedis

Tillbaka
Topp