Kan INGET. Hjälp :S

Hejsan. Jag är en tjej som vill lära mig att göra trick och sånt i backen. men jag kan inget. Hehe, jag kan bara några småsaker, som att göra en grab, och raila.
Jag åker snowboard, så ja... Skulle bli vädligt tacksam för svar och tips! :D

Föressten, jag är 171 cm lång. hur lång ska brädan vara då? :P

Senast ändrad:
Det mest vanliga rådet på en sån här fundering som du har är att göra en förundersökning om info redan finns på andra forumtrådar om just tricktips, som det troligen finns mycket på forumavdelningen Hopp & Tricks.

Du berättar att du redan kan några småsaker som att göra en grab och att raila och det är ju en jätte bra grund, då har du ju redan kommit igång. Vad jag fattat så finns det många olika sätt att göra en grab och raila, om du redan kan på ett sätt så är ju det grunden till att lära dig flera sätt. Jag kan därför tipsa dig att kolla in två sidor som jag tycker verkar vara rätt så förklarande om grundläggande och mer avancerade trick när det gäller begrepp på olika grab och sätt att raila och lite annat smått och gott för snowboard. Sen kan du testa lite ut i backen och söka vidare i forumtrådar och ställa mer inriktade frågor på ett mer specifikt trick som du tycker är krånglig. Fråga gärna någon i backen om råd som du ser klarar ett trick som du skulle vilja kunna.

Längden på snowboarden har jag hört bör vara upp till din haka för att vara lättmanövrerad samt bör vara upp till 10 cm längre om du föredrar höga hastigheter och lössnöåkning. Om du bara vill snurra och trixa så kan snowboarden även vara lite kortare än upp till din haka.

Senast ändrad:
Skaffa dig ett bättre självförtroende så kommer resten med det! Tänk dig att du är bäst helt enkelt istället för att tro att du inte kan något! :D

Barkeen sa:
I3ea sa:
felix sa:
Skaffa dig ett bättre självförtroende så kommer resten med det! Tänk dig att du är bäst helt enkelt istället för att tro att du inte kan något! :D
Bli lite mer som Felix alltså. ;)
*host //Haff host*

Gör som Nike.

Just do it
Svårt kanske att bara göra något när hon inte vet vad hon ska göra förutsatt att hon inte har talangen att själv komma på några nya tricks för snowboard. :cool:

Senast ändrad:
Senast ändrad:
I3ea sa:
felix sa:
Barkeen sa:
*host //Haff host*

Gör som Nike.

Just do it
En nätverkssladd, webcam och aspbergers syndrom på det så har vi hittat rätt!

(Någon som förstod det där?)
Kanske någon. Jag tyckte det var en klurig rebus du gjorde Felix, verkar nästan vara lättare att lära sig trick på en snowboard. :|
Sorry, det är nog bara förståeligt för de som hängde med i den här tråden: https://www.flashback.org/t1322408

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp