kan man åka skidor förkyld?

Philip9

Ny medlem
Jag har varit förkyld (ont i halsen) ett bra tag nu, och undrar om man kan åka skidor förkyld utan att det försämras? Vill inte riskera att bli ännu mer förkyld liksom

Har du inte feber och inte anstränger dig hårt borde det inte var nåt problem, men har du haft ont i halsen länge som inte går över borde du gå och få det undersökt.

Jag åkte skidor förkyld i funäsdlaen förra året, aftermathen på kvällen va fan sjuk...

hade ont och det värkte i hela kroppen,hade ont i lungorna när jag andades.

Men det beror ju på hur förkyld du är, klä dig varmt och ta det lugnt så borde det inte va nån fara, eller?

okeej jo ja har varit förkyld ett tag och det har väl blivit några turer i backen. Förstår inte varför ja inte blir frisk då jag har varmt på mig, äter bra bl a c vitamin grönsaker ägg lök och sover hyfsat länge alltså ja försöker verkligen bli frisk men det verkar inte funka.
Får väl gå till skolsyster imorgon.

För att du inte vilar ordentligt?!?! Ge fan i att åka, träna, anstränga dig och låt kroppen ta hand om förkylningen!

Det är idioti att inte lyssna på kroppen!

jag var uppe i ramundberget för nått år sedan. jag vaknade första dagen (hade köpt liftkort och allt) men lite småont i halsen. tänkte äh skitsamma kan åka lite nu när jag ändå har betalat skiten ;)
sen på kvällen när jag åkt och badat kar och så märkte jag oj, nu är det mycket värre i halsen.
dagen därpå låg jag i 40graders feber och kunde inte prata eller äta pga inflammation i strupen.

så kan det gå om man bada med kläderna på !

jag gjorde det. jag kanske ansträngde mej lite för mycket men det slutade med att jag hamna på akuten.

Det kan bli bra mycket värre än feber. Jag kände att jag var lite förkyld en sommardag men trodde inte det ar så farligt, kände ju att det var något i halsen men inte heller det kändes särskilt allvarligt. Så jag gick ut och sprang ca en timme med lite intervaller i en backe.

Samma kväll var vi ute och festade. Vaknade upp dagen efter och mådde ganska bra, men på eftermiddagen runt 17 fick jag ganska tuffa smärtor i bröstet. Åkte in till akuten och blev inlagd, bröstsmärtorna blev värre och värre, fick morfin när inga värktabletter hjälpte.

Visade sig att jag fått hjärtmuskelinflammation och låg på sjukan i över en vecka. Fick morfin 6 dygn i sträck för smärtan i bröstet, paniken av bröstsmärtor gjorde smärtan ännu värre. Hade kunnat gå riktigt illa.

Så lyd Carleds råd och lyssna på kroppen! Jag gör inte många knop så fort jag får förkylningssymptom.

min kusin fick typ allvarligt fel på hjärtat när han tränade när han var förkyld så ja hade inte åkte iaf..

jag har åkt förkyld hela året, har inte blivit sjukare dock inte friskare eller

Om du är lite rinnig i näsan är det ju inga problem.. men om du är förkyld så bör du ju inte vara utomhus och riskera att bli mer förkyld samt få andra konstiga grejer!

Om du är lite rinnig i näsan är det ju inga problem.. men om du är förkyld så bör du ju inte vara utomhus och riskera att bli mer förkyld samt få andra konstiga grejer!

Tillbaka
Topp