Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nice. Tack för snabbt svarTeufel sa:går att använda samma, jag har gjort så.
Det däremot vågar jag inte svara på.. men skulle inte tro det om vi bara pratar en halv storlek.astuffe sa:Nice. Tack för snabbt svarTeufel sa:går att använda samma, jag har gjort så.
Tilläggsfråga: Påverkar det något om man vid nyköp av pjäxor går upp en halv storlek från 27 till 27,5? Ingen risk att dom "glider" runt?
Ser inte riktigt vad informationen om skalbyte vid storleksförändring spelar ut sin funkion. Den formgjutna sulan som han undrar om han kan ta med sig till en ny pjäxa ska ju få plats i innerskon. Och den blir förhoppningsvis större eller mindre beroende på vilken storlek han väljer.acura sa:Om de handlar om samma modell av pjäxa så är de i princip ingen skillnad mellan 27 och 27,5.
Gäller i alla fall de flesta tilverkare, kommer bara på scarpa som byter skal på halvstorleken.
/Anders
Ofta är de mindre - pjäxorna känns större med gjutna sulor än med standardsulor.astuffe sa:Är formgjutna sulor "större" än orginalet?
//Mattias
Hej hej vänta nu..snorkel sa:Om sulan fortfarande passar till foten bör den ju passa även till innerskon. Sedan om man behöver klippa lite i kanten på sulan spelar mindre roll.
Beträffande skal så är det en annan femma. De flesta pjäxtillverkare har samma skal till 27 och 27,5. (och 28 har samma som 28,5 etc.) Dvs innerskorna är lika stora utanpå men skiljer i storlek inuti. Åker man länge kan man alltså pressa ut en 27 innersko till att bli 27,5.
Vill du ha riktigt tighta pjuck men tycker att 27,5 är aningen små och överväger att byta till 28 kan du räkna med att du efter en säsong eller så i praktiken töjt ut innerskon till 28,5 vilket kanske blir för stort. Det är alltså bättre att ha så litet skal som möjligt.
Tar du en formgjuten innersko som passar till skal i storlek 27 och slänger in den i ett 28 skal blir det glapp. Att byta till ett skal i samma storlek går bra. Går t.o.m i de flesta fall att byta modell och fabrikat på skalet men behålla innerskon.
Ok, måhända kan det vara så att det inte är att rekommendera en flytt av gjuten sula (där låter jag ngn annan komma med facit), men att det skulle vara av anledningen som du nämner låter imho jättemärkligt. På vilket sätt påverkas dessa variabler av sulans utseende. Det enda som är föränderligt skulle väl vara att den nya sulan är som du säger bredare eller smalare, men höjd osv ser jag ingen relevans i eftersom sulan gjuts utanför skon... Om det blir fel där så torde det sannolikt bero på att man köpt fel sko nu eller förut inte sulan i sig...Andersson_20 sa:Hej hej vänta nu..snorkel sa:Om sulan fortfarande passar till foten bör den ju passa även till innerskon. Sedan om man behöver klippa lite i kanten på sulan spelar mindre roll.
Beträffande skal så är det en annan femma. De flesta pjäxtillverkare har samma skal till 27 och 27,5. (och 28 har samma som 28,5 etc.) Dvs innerskorna är lika stora utanpå men skiljer i storlek inuti. Åker man länge kan man alltså pressa ut en 27 innersko till att bli 27,5.
Vill du ha riktigt tighta pjuck men tycker att 27,5 är aningen små och överväger att byta till 28 kan du räkna med att du efter en säsong eller så i praktiken töjt ut innerskon till 28,5 vilket kanske blir för stort. Det är alltså bättre att ha så litet skal som möjligt.
Tar du en formgjuten innersko som passar till skal i storlek 27 och slänger in den i ett 28 skal blir det glapp. Att byta till ett skal i samma storlek går bra. Går t.o.m i de flesta fall att byta modell och fabrikat på skalet men behålla innerskon.
Man kan alltid pröva men det är aldrig å rekommendera att flytta en formgjuten innersko från en pjäxa till en annan.
Samma märke kan gå bra men tänk själv hur olik fasong, höjd, bredd över läst och vrist kan skilja markant melan märken.
I värsta fall kan du få för lite plats eller så kan innerskon röra sig innuti pjäxan.
jag är tydligen trött eller icke läskunnig.Andersson_20 sa:Nej sulan går fin fint att flytta, det var frågan ang innersko som jag adresserade..