Kan man förstöra gjuten innersko+sula pga. värme?

Klod

Ny medlem
Tjena!

Fick mina nya pjäxor för ett tag sedan, gjutna sulor + conformable i skon och de sitter fantastiskt... Men kom till att tänka på om man kan förstöra gjutningen av att torka dem med varmluft (sådana där pjäx-"hårtorkar" som finns på vissa stälen). Rätt nojig fråga, det kan jag hålla med om, men ändå, vill ju inte paja denna fantastiska passform!

(och på google är det helt omöjligt att hitta svar på det, men det kanske bara är för att jag förlorat mina google-skillz)

Ha det fint!
/Klod

Pjäxtork funkar men akta dig för torkskåp och liknande. Kan orsaka diverse problem.

Jeffa

Haha, "diverse problem", underbar beskrivning! Tackar för snabbt svar, skall hålla mig borta från värme oavsett!

/Klod

Pjäxtork med värme funkar fint. Tork-klossar funkar också fint. Torkskåp och el-element är onda ting...
Sulorna är mer känsliga än innerskon, innerskor formar faktiskt inte sig så mycket alls så det är inget att oroa sig för. (Förutom intuition-innerskor)

Ta alltid ur innersko ur pjäxan efter en åkdag, och ta sen ur sulan ur innerskon. Torka därefter innerskon om det behövs (oftast räcker rumstemperatur oerhört långt)

Passa dig för såna där pjäxtorkar där man hänger pjäxan på ett rör. Har själv förstört ett par sulor med en sån.

Hade ett par sulor gjorda med lager på lager (från matt på wildernest sports av er som varit i jackson) som sa att jag skulle akta mig för all typ av värme som inte kommer från kroppen.

Nojlas sa:
Ta alltid ur innersko ur pjäxan efter en åkdag, och ta sen ur sulan ur innerskon. Torka därefter innerskon om det behövs (oftast räcker rumstemperatur oerhört långt)
Har själv hört och läst här att man inte ska ta ut innerskon varje dag. Det ska slita på den och den mjuknar fortare. Kör själv pjäxtork och tar ut innerskon en gång i veckan. Ha det fint!

Formgjutna sulor på värmeelement är en dålig kombination, det har jag dåliga erfarenheter av. Sulan såg ut som ett U efter nån timme för nära elementet av misstag. Så skippa gärna just det experimentet...

Dom produkter som finns på marknaden som är gjorda för att torka pjäxor med borde ju rimligtvis vara utprovade så att dom inte blir så varma att dom skadar sulor och/eller innerskor.

Tack för alla kreativa svar!

Jag brukar normalt inte tänka så mkt på det och som någon skriver, rumstemp fungerar oftast skapligt så tänker fortsätta med det. Och visst kan det vara på sin plats med att lufta sulorna då och då, men kanske inte varje dag! De apparaterna jag tänkt mest på är just de där "rör"-torkarna, de verkar så aggressiva så de tänker jag undvika!

Ha det!
/klod

Tillbaka
Topp