Kan man tura med Armada ARV96?

Ginza-

Medlem
Har ett par ARV96 här hemma och har börjat införskaffat mig lite toppturs-utrustning inför kommande vinter. Planerar inte att gå några superlånga turer i vinter utan mer korta turer och med mer freestyle inriktning.
Någon som vet ifall det i praktiken skulle fungera att sätta på t.ex ett par shift-bindningar på dessa eller skulle det bli helt kasst?
Skida: Armada ARV 96 Skis 2019 | evo

eriC1

Aktiv medlem
Lär jag sätta bindningen lite längre bak då eller ska man köra på rekommenderad position? :)
Kör så som du gillar att köra skidorna, har du inte åkt på dom så kanske på rekommenderad (brukar finnas 2 rek, en mer park och en mer allround), så kanske den bakre av rek kan funka då. Det är å ena sidan rätt skönt att inte ha för mkt tail när man turar, men samtidigt ska man ju gilla skidan när man åker på den, och att montera en skida längre bak än den är byggd för är inte kul de heller.

De flesta turskidor jag kört de senaste åren har haft en ganska framskjuten monteringspunkt gentemot mer traditionella turlagg (Hoji, Chugach, Icelantic nomad, Line Vision,m.m.) och det var lite tillvänjning när man gjorde lappkast i början då man hade så mkt mer tail än man var van vid. Men det är bara en vanesak, man lär sig hantera det också :)

Ginza-

Medlem
Kör så som du gillar att köra skidorna, har du inte åkt på dom så kanske på rekommenderad (brukar finnas 2 rek, en mer park och en mer allround), så kanske den bakre av rek kan funka då. Det är å ena sidan rätt skönt att inte ha för mkt tail när man turar, men samtidigt ska man ju gilla skidan när man åker på den, och att montera en skida längre bak än den är byggd för är inte kul de heller.

De flesta turskidor jag kört de senaste åren har haft en ganska framskjuten monteringspunkt gentemot mer traditionella turlagg (Hoji, Chugach, Icelantic nomad, Line Vision,m.m.) och det var lite tillvänjning när man gjorde lappkast i början då man hade så mkt mer tail än man var van vid. Men det är bara en vanesak, man lär sig hantera det också :)
Okej! Tack för svaret :) Blir kanske att införskaffa sig ett par bindingar och skins till skidorna då!

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp