Kanada 13 feb!?

freeradical

Medlem
Kanada 13 feb!?
Har tänkt boka Ski around the rockies med Langley imorgon.
Avresa 13 feb från sverige.
Dels undrar jag om det är lite sent att åka i mitten på feb och om man borde leta resor i början av månaden eller slutet på jan, vill verkligen inte ha regn och blötsnö..
I övrigt tänkte jag bara höra om det är någon som tänkt sig samma resa eller har tidigare erfarenhet? :)
Ciao

Kanada 13 feb!?
Du behöver nog inte vara rädd för regn och blötsnö i de områdena som du kommer vara, det är värre närmre kusten men inte ens där är det nån idé att oroa sig i februari. Har åkt en sån för länge sen ungefär samma tid på året men nuförtiden tycker jag de kostar för mkt.

Kanada 13 feb!?
Har grubblat mycket på priser, boka själv/åka med bolag, resa runt/vara på ett ställe osv osv.
Men detta känns rätt vettigt med tanke på att jag bara har 2-3 v och aldrig varit på andra sidan atlanten.
Kanske blir längre tid och mer självständigt nästa säsong om snön visar sig vara så bra som många påstår :)

Kanada 13 feb!?
Som alltid är det ju omöjligt att förutspå om och när det kommer perioder med varmt väder. På samma sätt är det omöjligt att på förhand veta om och när det kommer extrema kallperioder som förvandlar bergen till isklumpar.
Men jag tycker inte du behöver vara rädd för att vädret ska ha slagit om till varmt vårväder redan då när du tänkt åka.
Som alltid är det en chansning och med tanke på bergens relativt låga höjd kan tillfälliga regnväder komma lite närsomhelst.

Så för att sammanfatta tycker jag absolut att du kan åka dit i mitten av februari!

Snödjup

Tillbaka
Topp