Kanada 14/15

Akanixie

Ny medlem
Kanada 14/15
Tjenare!:D

Nu är det dags för mig att börja leva mitt liv, nu när studierna slutar till sommar.
Min plan är att dra över till Norge och jobba fram till December och sedan dra.
Kanske lite tidigt att fråga, men jag letar någon/några som har samma tankar som mig och dra iväg till det stora landet i väst och åka puder/pist.
Jag är helt öppen för vart åkningen sker men siktar mest på lite större berg.
Skall för övrigt skippa snowboarden och hoppa över till skidor.

Är någon intresserad hör av er!
Letar möjligtvis efter en rumskamrat till Norge from juli om någon skulle vilja det.

Kanada 14/15
Tjenare!

Jag har funderat på exakt samma sak, först dra till Norge och knega och sedan dra över och åka.
Jag är väldigt intresserad då jag tar studenten till sommaren och är vill dra en säsong!
Jag åker skidor, pist, puder även lite park.

Kanada 14/15
Tjabba!

Jag går i samma tankar! Ta ett sabbatsår från plugget, dra till Norge och jobba sen bumma en säsong.
Har kikat på lite olika platser, bl.a Revelstoke, Whistler, Fernie, Whitewater, Alyeska(Girdwood), Niseko(japan) & Chamonix.
Jag är en allroundåkare som tävlade till för några år sen som drömmer våta drömmar om puder och höga dropp. :D
Vart i Norge funderar du på att dra?

Kanada 14/15
Svar till er båda!
Jag har inga mer krav på Norge än att jag ska få jobb och billigt boende. För mig ska det inte vara så svårt att få jobb där då jag både är snickare har truckkort och jobbat på industri.

Låter sjukt kul AKling och Josef!

När slutar du skolan? Blir trots allt billigare om man bor fler och jag är van vid kollektivboende så allt är öppet för förslag!

P.Ma vid intresse! :D

Senast ändrad:
Kanada 14/15
Hej gott folk!

Jag och ett ganska stort gäng är också inne på att åka till Kanada 14/15 :) Funderar på att försöka lägga vantarna på ett sånt "Working Holiday pass" och stanna några månader, men vet ni om de är svåra att få?

Kanada 14/15
Jag planerar oxå att dra till kanada nästa vinter för en säsong. Inte bestämt mig för om jag ska vara där lite kortare (2-3 månader) och bara åka skidor alternativt en hel säsong och samtidigt köra lite distansplugg. Vore kul att hitta några att dela boende med!

Kanada 14/15
tjena!

jag kommer sticka till kanada i juni på working holiday, när vintern väl drar in är planen ta sig från prärien, att lägga väskan på hyllan och vintra vid ett berg i alberta så om det låter som ett alternativ så är jag lätt på.

hittade den här länken med en hel det matnyttigt: http://goskialberta.com/pages/jobs/

kalledonien: angående visumen så finns det fortfarande ett par hundra kvar men skulle rekommendera att du skaffar ett så snart du vet att du ska dra, de tar ett par månader att få på plats och missar du något i ansökningen är risken att du hamnar sist i kön. börja här: http://www.canadainternational.gc.ca/sweden-suede/experience_canada_experience/index.aspx

ett tips vad gäller norge så måste jag rekommendera stavanger och denna hyresvärden, pröjsade 2000 i månaden för ett rum, http://forbundet.no/nskf-utleie-av-boliger-og-lokaler/. finns alltid gott om jobb på esso stationerna med.

Kanada 14/15
samma hær, gjorde sesong 2009 och har bott i oslo sedan dess. Men går i tankarna om att sæga upp och sælja all min skit och dra och åka skidor.

alperna, kanada eller japan ær sak samma, så længe det finns puder och møjlighet før park.

Senast ändrad:
Kanada 14/15
Jag ska till Vancouver på utbyte på våren, kommer dit några dagar efter nyår. Planerar att läsa så lite som möjligt så jag får så mycket tid över till att shredda puder!

Kanada 14/15
Fick denna säsongen i st anton avbruten pga sjukdom så tänkte dra över Atlanten nästa vinter för att få en hel säsong. Har bott i st anton nu med 5 nära vänner men skulle kunna tänka mig att flytta ihop med nytt folk nästa vinter! Just nu kollar jag väl mest på revelstoke eller kicking horse, men inget som är bestämt.
Planen var väl att jobba ihop tillräckligt mycket i sommar så jag slipper göra det i vinter!
Om det är fler ensamvargar som tänker i samma banor i mig så släng iväg ett pm så kanske vi kan snacka ihop oss.

Kanada 14/15
Lenrik sa:
Fick denna säsongen i st anton avbruten pga sjukdom så tänkte dra över Atlanten nästa vinter för att få en hel säsong. Har bott i st anton nu med 5 nära vänner men skulle kunna tänka mig att flytta ihop med nytt folk nästa vinter! Just nu kollar jag väl mest på revelstoke eller kicking horse, men inget som är bestämt.
Planen var väl att jobba ihop tillräckligt mycket i sommar så jag slipper göra det i vinter!
Om det är fler ensamvargar som tänker i samma banor i mig så släng iväg ett pm så kanske vi kan snacka ihop oss.
Är inne på samma spår som dig, är på säsong nu i Österrike där jag jobbar, så skulle vilja göra en säsong utan att jobba något. Har också kollat på Revelstoke, Kicking Horse eller Fernie. Men tänkte kolla närmare på varje ort så fort jag kommit hem.

Vad jag vet är jag ensam, men möjligt att någon från säsongen här som också är sugen. Vore fett att styra upp något i alla fall!

Kanada 14/15
Jag har bott i Golden 2 ar i rad samt jobbat i Calgary under sommaren, har ni fragor om kicking horse eller nagot av de andra bergen sa ar det bara att fraga, jag har forhoppningsvis alla svar :)

Kanada 14/15
Har fungerat på att sticka till whistler och köra working holiday i 6-12 månader från och med kommande höst. Tanken är att vara på plats runt november, men det är ännu lite beroende på hur situationen blir med tjejen som ska resa åt annat håll i höst.
Är intresserad av allt utav boenden, har bott i både kollektiv samt med vänner i perioder de senaste fem åren så det är inget nytt för mig :) Är 24, åker snowboard, pist funkar bra det men vill framför allt till Kanada för allt puder!

Kanada 14/15
Även jag är grymt sugen på att spendera en säsong i Kanada, skidort spelar ingen större roll, men är la mest inne på kicking horse! Verkar dock som att jag är ensam bland polarna om att vilja dra dit så om någon styr upp något, count me in! :D

Kanada 14/15
Jag är också inne på Kanada och känner precis som alla er andra att ort inte spelar någon större roll! Är intresserad av att dela boende under säsongen och är öppen för allt. Tänker att man är där nov/dec-april ungefär. Är man lite kreativ och lägger ner lite tid på att söka jobb och liknande så känns det inte särskilt svårt att lösa. Säger som yabadabado, om någon styr upp något och behöver fler folk, count me in! :D

Kanada 14/15
jcca sa:
Lenrik sa:
Är inne på samma spår som dig, är på säsong nu i Österrike där jag jobbar, så skulle vilja göra en säsong utan att jobba något. Har också kollat på Revelstoke, Kicking Horse eller Fernie. Men tänkte kolla närmare på varje ort så fort jag kommit hem.

Vad jag vet är jag ensam, men möjligt att någon från säsongen här som också är sugen. Vore fett att styra upp något i alla fall!
Samma här, kommer att arbeta och bo i USA fram t.o.m slutet av Januari, sen ta mig till Utah och SLC för 1-2 veckors parkåkning i Park City sen upp till antingen Revelstoke eller Kicking Horse i någon månad.. åker själv så hade vart nice å dra ihop något med fler!

Kanada 14/15
Tjena!
Jag är även väldigt sugen på att säsonga i Kanada.
Jag är inte helt säkert på vart jag vill åka ännu då det finns så många skidorter, samt att man läser så mycket olika åsikter om skidorterna.
Kan tillägga att jag gjorde en säsong nu vintern 13/14 i Åre, Skistar.
Men som sagt, skulle vara kul om man kom i kontakt med några innan o fixade boende etc.

Kanada 14/15
Riktigt sugen på Kanada jag också!
Spenderat 3 säsonger i Norge som skidlärare, men vill nu ta en säsong utan att jobba, så man inte missar dom bästa puderdagarna :)

Det jag har kikat mest på är Whistler, egentligen bara pga. några polare som varit där och rekommenderade det starkt. Men orten i säg spelar inte någon större roll, bara det är grym puderåkning och bra park!

Även jag åker ensam, så hade varit kul om man kanske kunde styra upp ett gäng och fixa boende innan man reser dit.

Kanada 14/15
Hola!
Åker över till Vancouver i September för att läsa engelska, skolan slutar i slutet på December. Vill sedan stanna i Whistler någon månad för att åka skidor o träffa grymt folk. Vore super om någon vill haka på!! Tänkte mest på er som vill ska dit runt nov/dec , eller om det är någon annan som redan har bestämt något och man kan "fjäska in sig"
skriv gärna PM om ni är sugna på att göra detta ihop!

Pez:)

Senast ändrad:
Kanada 14/15
Tjena!

Säsongar i st:anton redan och kom hem från en asien resa nyligen! Så nu blir det KANADA!!! :D
Sticker iväg mellan 1 nov-30e April(Något sånt). Siktar på att åka till Silverstar(schysst puder!!!), alt Whistler!
Har i stort sätt fixat jobb i Silverstar på ett hotell där! Men letar fortfarande boande för säsongen! Har boande med jobbet men då delar man rum med 4-6 andra och är inte helt hundra på om det är så najs under 6 månader(Våningssängar)! Men kan tänka mig dela med en till två personer!(lägenhet/stuga)
Så om någon har samma planer som mig hör gärna av dig så kanske vi ses/hörs!
Lättast att maila eller fb!
Anton@lidforss.se
Fb: Anton.lidforss

Ha det!

Kanada 14/15
Tjena!

Planerar också att sticka till Whistler nov-apr och köra working holiday. Har åkt skidor hela mitt liv och tänker fortsätta på den banan. Åker också ensam och är öppen för alla förslag när det gäller boende. 19 år, väldigt flexibel och kan tänka mig bo både få och många. Hade varit schysst att fixa boende innan man sticker dit, så hör av er om ni är intresserade!

Kanada 14/15
NoNy sa:
Tjena!

Planerar också att sticka till Whistler nov-apr och köra working holiday. Har åkt skidor hela mitt liv och tänker fortsätta på den banan. Åker också ensam och är öppen för alla förslag när det gäller boende. 19 år, väldigt flexibel och kan tänka mig bo både få och många. Hade varit schysst att fixa boende innan man sticker dit, så hör av er om ni är intresserade!
Tjena!
Har samma upplägg som dig, fyller 19 i september och korsar atlanten någon gång i början av november. Åker också ensam och skulle gärna lösa något sorts boende! Hör av dig om du är intresserad!
/Positiv grabb från Götlabörg

Kanada 14/15
Hej!
Jag har också funderingar på att köra ett working holiday till Kanada och börja med att göra en säsong någonstans i ett puder paradis.
Ni som tänkt samma sak, vilka skidorter tror ni att ni satsar på? (Finns så sjukt många som lockar)

Kanada 14/15
Tja!

Jag sitter också som alla ni andra här och funderar på en resa till Kanada i vinter. Var vet jag inte riktigt, men är lite småsugen på Whistler då jag hört att det ska vara grymt. Tanken är väl att sticka efter nyår och sen dra hem april/maj typ. Min plan är att jobba här hemma nu i sommar/höst för att slippa göra det till vintern sen :D Jag har inte heller hittat någon polare som kan hänga på så vore grymt att dra dit ett gäng tillsammans och dela boende.

Kanada 14/15
Tjena!
Även jag funderar på att göra en säsong i Kanada i vinter. Hade tänkt att jobba ihop pengar innan för att slippa jobba på plats. Eftersom jag inte har nån polare som kan hänga med skulle det va kanon att hitta ett gäng här som kan dela på boende. Jag åker skidor och mest off pist och pist. Orter jag kan tänka mig är till exempel Whistler, Revelstoke eller Kicking horse.
Skicka ett pm om det låter intressant!

Kanada 14/15
Tjenix igen,

Drar iväg till Silverstar mountain nu i november fram till april nästa år och har precis hittat en schysst lägenhet precis vid backen(Kan se liftarna från balkongen), så letar jag nu efter 2-3 personer som kan tänka sig dela detta boande! Lägenheten består av 2 sovrum varav ett är med en stor "king-size" säng + ett rum med våningssäng plats för 2-3 personer(Lägenheten rymmer 4-5 pers). Detta med kök/vardagsrum, öppenspis och ett stort badrum. Priset i månaden är 2450 Kanadensiska dollar och delas detta på 3-4 pers så blir det inte alls mycket!
Hör gärna av er om detta låter intressant så kan jag skicka lite bilder på stället osv!

Ha det!

Anton@lidforss.se
FB:Anton.Lidforss

Kanada 14/15
LiDiS sa:
Tjenix igen,

Drar iväg till Silverstar mountain nu i november fram till april nästa år och har precis hittat en schysst lägenhet precis vid backen(Kan se liftarna från balkongen), så letar jag nu efter 2-3 personer som kan tänka sig dela detta boande! Lägenheten består av 2 sovrum varav ett är med en stor "king-size" säng + ett rum med våningssäng plats för 2-3 personer(Lägenheten rymmer 4-5 pers). Detta med kök/vardagsrum, öppenspis och ett stort badrum. Priset i månaden är 2450 Kanadensiska dollar och delas detta på 3-4 pers så blir det inte alls mycket!
Hör gärna av er om detta låter intressant så kan jag skicka lite bilder på stället osv!

Ha det!

Anton@lidforss.se
Tjenare!
Tänkte fråga hur du hittade boendet?
Ska själv till Whistler med mina polare men vi har lite krångel med var vi ska leta boende. Är det craigslist som gäller eller finns det något annat bra sätt? Problemet med craigslist är att det är så mycket saker att kolla igenom, samt att det ibland är brist på information om ställena.

Mvh, L.A

Kanada 14/15
Tjenare gott folk!

Letar just nu boende som ni kanske såg i den tidigare posten i Whistler.
I dagsläget är vårt sällskap tre personer, de flesta boenden är för antingen 2 eller 4 verkar det som just nu, OM vi hittar boende för antingen 4, 5 eller 6 personer, finns då några här som skulle vara intresserade av att bo med oss? Vi är tre grabbar, 19, 19 och 20 år gamla. Alla tre åker skidor och dricker öl, mest puder men vi ska nog kanske förhoppningsvis lära oss ett och annat i parken också under vår säsong.
Tänkte bara höra om det finns något intresse här eller om man ska söka på annat håll.
Vore trevligt att veta lite preliminärt. Hör av er!

Mvh, L.A

Kanada 14/15
LiDiS sa:
Tjenix igen,

Ha det!

Anton@lidforss.se
Tja!
Jag ska ner samma period och har med boende från jobbet, kan däremot var intresserad av detta!
jag har skrivit till dig på FB! (Tror jag, annars är någon annan med samma namn jäkligt frågande just nu)

Hur många är klara i boendet i nuläget? På 4 pers så blir boendekostnaden ca 3750 spänn jämfört med jobbet som blir 3300, dock så verkar detta mycket bättre med ev undantag från brist på gemenskapen i staff accomodition, men i en så liten by tror jag det spelar mindre roll?

Kanada 14/15
mattiasstolt sa:
LiDiS sa:
Tjenix igen,

Ha det!

Anton@lidforss.se
Tja!
Jag ska ner samma period och har med boende från jobbet, kan däremot var intresserad av detta!
jag har skrivit till dig på FB! (Tror jag, annars är någon annan med samma namn jäkligt frågande just nu)

Hur många är klara i boendet i nuläget? På 4 pers så blir boendekostnaden ca 3750 spänn jämfört med jobbet som blir 3300, dock så verkar detta mycket bättre med ev undantag från brist på gemenskapen i staff accomodition, men i en så liten by tror jag det spelar mindre roll?
Härligt att höra!
Kan garantera att det är skönare att ha ett "eget" ställe än att dela med flera andra. Säsongade för 2 år sedan och hade ett eget ställe där, och det var absolut inte så att man blev sittandes hemma utan mer tvärtom. Så skulle rekomendera att ha ett eget kök, badrum osv :)

Kanada 14/15
loweaspeqvist sa:
LiDiS sa:
Tjenix igen,

Ha det!

Anton@lidforss.se
Tjenare!
Tänkte fråga hur du hittade boendet?
Ska själv till Whistler med mina polare men vi har lite krångel med var vi ska leta boende. Är det craigslist som gäller eller finns det något annat bra sätt? Problemet med craigslist är att det är så mycket saker att kolla igenom, samt att det ibland är brist på information om ställena.

Mvh, L.A
Tjena!

Har vart lite krongligt att hitta! Men efter ca 100 mail till alla möjliga typer av annonser/kontaktpersoner så hittade jag denna sida som hjälpte mig hitta boandet ja har nu!
www.alluradirect.com/

Lycka till!!

Kanada 14/15
Hallå där!

Sitter som så många andra och spånar inför kommande vinter i Kanada och tror mig ha skalat ner alternativen till två orter att dra till; Revelstoke eller Whitewater/Nelson. Vad jag har förstått är det relativt lika skidanläggningar med få liftar, roligt berg och mycket snöfall.

Personligen är jag på puderjakt och vill få med så mycket turande kroppen håller för och ha förbannat roligt. Har gjort en säsong i St. Anton och 6 veckor i Val Thorens sen gymnasiet upphörde för nu dryga två år sen.

I nuläget är jag ensam resande men känns som att det finns många att dela boende, ev. bil och allt där till med under säsongen här på freeride. Har inte fullt bestämt mig för hur länge jag ska vara iväg men minimum tre månader och då framförallt pricka in januari t.o.m mars, alternativet är en längre vistelse med lite jobbande för att klara av den så tråkiga finansiella biten.

Fler som tänker på dessa orter och/eller blir sugna på att slå sig samman? Bara å skriv

Fred och nedförslut!

Kanada 14/15
Hej allihop!

Jag planerar själv en säsong i Kanada, siktar på Revelstoke, Whistler eller Fernie, orter med grym åkning och byar som är mer än bara ett stopp för lastbilschaffisar. Jag är så klart främst ute efter åkning och puderjakt men jag tänker att det är nice med befintligt uteliv och större möjlighet att hitta jobb om man visar sig vilja ha de.

Jag är 22 och i dagsläget utan sällskap så PM's är ytterst välkomna.

Kanada 14/15
Hej allihopa!
Jag ska dra ner till Whistler och spendera säsongen där med tre kompisar. Vi är tre 19-åringar och en 21-åring som drar ner för att jobba och åka skidor. Vi har precis börjat kika runt lite på boende men inte hittat något än sålänge. Tänkte därför kolla om det är några här som löst boende än och letar efter lite rumskompisar. Precis som de flesta andra här gillar vi att åka puder och dricka öl men har även tänkt hänga en del i parken. Här gärna av er om ni är sugna på några att bo med eller bara några att hänga med på plats.
Hoppas vi ses i vinter!

Kanada 14/15
Tjena!
Jag drar till Vancouver för utbytesstuider i ett år men tanken är att jag ska åka så mycket skidor som möjligt! Jag vet inte om jag träffar några skidtokiga människor när jag väl kommer dit men det hade iaf varit riktigt kul att komma och åka med några säsongare! Själv har jag spenderat säsongen 09/10 i Verbier och sen dess har jag spenderat så mycket tid jag har kunnat i alperna (det blir inte allt för mycket när man pluggar…). Jag åker till Vancouver om knappt två veckor men jag hör av mig här på freeride igen när det börjar närma sig skidsäsong!

Kanada 14/15
Jag tar flyget till Vancouver 6 december för en säsong i whistler. Är en tjej på 23 år som har åkt mycket skidor men aldrig gjort säsong tidigare. Är mest taggad på grym offpiståkning och skönt häng. Åker ensam så om det finns fler som ska dit eller kanske någon som har tips om boende så hör gärna av er! Vore kul att styra upp nåt med några innan man drar dit :D

Kanada 14/15
Tja läste halva tråden så antar att resten är inne på samma spår!

jag är en 19årig kille från göteborg som drar ensam till whistler i början av december! tänkte börja leta jobb snarast och så även boende, nu när mitt working holiday visum i princip är igenom.

BEHÖVER NI en enkel, skön snubbe som har lätt att anpassa sig i er lägenhet/vart ni nu bor, så hör av er!
tänker spara varenda slant till resekassa så jag prioriterad hyfsad komfort över de lägsta priserna...

är nu supertaggad på hur det än blir, att bo med nytt folk i flera månader, åka bräda (är väl "snäppet-över-amatöråkare") och ha det gött ser jag fram emot!
/Jakob

Kanada 14/15
Hej alla!
Jag åker till Fernie i vinter, typ mitten av oktober/november och stannar till slutet av april. Har boende typ fixat och tänkte söka jobb på plats. Någon annan som funderar på Fernie? Eller har varit där tidigare? :)

Tillbaka
Topp