Kanada eller Alperna ett par, tre månader i vinter

Sunk

Ny medlem
Jag vet inte om det är en 30års kris eller vad det handlar om. Men känner som att det vore jäkligt najs att få göra en säsong "innan det är för sent" helst i Kanada men även Alperna hade ju funkat. Även om det kanske inte blir så populärt hos arbetsgivaren att ta "sabbatsår" från jobbet så ska det nog lösa sig?

Väldigt öppen för förslag på orter men känner att det vore kul att åka ner med någon annan och inte helt själv, billigare att dela fasta kostnader m.m.

Min tanke var främst att få åka så mycket som möjligt och alltså inte jobba men det hindrar ju inte att Du inte kan jobba. Kan man få sig något extrajobb är ju inte det heller fel.

Så är du likasinnad, kanske inte 18 bast, utan har några år på nacken (22+ kanske o uppåt). Älskar att åka skidor och har iaf lite koll, gillar att spänna på hudarna och knata lite uppför, så hör gärna av Dig!

/Sunken

Hej Sunken,

Jag går i just samma tankar och när jag såg ditt inlägg blev jag så glad att jag blev medlem här på freeride. Jag är 86:a, dvs 23, och funderar stark på att åka iväg ett par tre-fyra månader till Kanada eller Alperna. Jag studerar till läkare och ska denna terminen även läsa en fortsättningskurs i filosofi, så jag känner mig mer som 30 än som 18. Och jag tror du anser mig "ha lite koll". En annan fördel är att jag kan flytande franska utöver engelskan.

Jag vill också åka så mycket som möjligt, och har en del sparade pengar för detta ändamål.

Hör av dig till min mail om du tycker att det låter intressant.
fabianischweiz@hotmail.com
Mvh Fabian

Tjena!

Gillade ditt inlägg, känner igen mig i myckat av det du skriver. Jag är en tjej på 26, gjort ett antal säsonger i Björkliden och en i Åre. Varit ner till alperna 2 år i rad nu i 4 veckor, men känner att det inte är tillräckligt skulle så gärna vilja göra en hel säsong där.
Tror inte heller att det kommer att vara så uppskattat av chefen här hemma men det löser sig alltid på nåt sätt.

Är också ute efter att åka så mycket skidor som möjligt, kanske jobba nån dag i veckan men inte mer. Läste senaste nummret av åka skidor och blev väldigt inteserad av Serre Chavalier, verkar vara grym skogsåkning där. Men kan tänka mig åka lite varstans men helst inte till dom storta turist hålorna.

Låter det intessant så hör av dig:-)
/soffan

Hallå! Sitter i samma sits, är 26 år och vill verkligen göra en säsong men vill helst åka med folk som åker för skidåkningens skull och inte festande. Såklart vill ta en fest då och då men inte flera dagar i veckan på bekostnad av skidåkningen. =)

Skriv pm om det låter som nåt. Ska börja titta en hel del på boende lösningar och läsa på mig om alla orter för att hitta rätt orter för mig.

Sunk sa:
Jag vet inte om det är en 30års kris eller vad det handlar om. Men känner som att det vore jäkligt najs att få göra en säsong "innan det är för sent" helst i Kanada men även Alperna hade ju funkat.
Det är aldrig försent utan handlar bara om att prioritera och planera....

Hej Alla,

Jag har tyvärr ändrat mig, jag stannar hemma i vinter. Men tack så mycket för er som hörde av er och så.

//fabian

Hej, hej!

Inte 30 ännu men lite ålderskris har jag allt så det räcker ;) Fyller 27 nu i höst och förstår vad du menar att "det vore najs att få göra en säsong innan det är för sent". Är sugen på lite kvalitetsåkning i vinter. Bott i Järpen de två sista åren så det har blivit en del skidåkning (ca 45dagar/säsong) men det räcker inte, alltid fast på kontoret de bästa dagarna och bergen är för små. Skulle vara super att vara borta en eller två månader och bara åka, åka med andra som brinner lika mycket för skidåkningen som en själv.

Jag har dock redan en skidresa till Les Arcs inbokad v.4 så jag är isf intresserad av något efter det, en eller två månader från februari/mars kanske. Hur går planeringen?

/ Kalle

Senast ändrad:
E på exakt samma linje...

26 år, jobbar för mycket o äter för lite puder. Vill hitta boende för februari-mars o knatar mer än gärna va som krävs for the good stuff. USA eller alperna funkar båda.

Hörs om d kan vara intressant.

Georg

Jaha här finns några fler med diffusa planer.. Jag har också en 30-årskris trots (eller tack vare?) skidsäsonger de senaste åren.. Men ändå lockar det med en till. Blir det att jag åker vill jag gärna göra sällskap med någon/några fler som är några år äldre än 18, prioriterar skidåkning framför fest (även om jag absolut inte är helt främmande för det också ibland) och gillar att göra toppturer som komplement till vad man kan hitta vid liften. Bra skidåkning för mig är orörd snö..

Verkar vara flera här som tänker ungefär som jag, har ni kommit fram till hur ni ska göra?

hallo kjære pudder - hunder!

jeg er en jente på 25 år som søker eksakt det samme!! har hele jan, feb og mars til disp, men kjenner dessverre ingen likesinnede som har anledning til å avsette hele vintern. men det har dere??:) er veldig interessert i et hyggelig reisefølge, og er åpen for det meste, så lenge ski/brett/pudder står øverst på prioriteringslista.

send gjerne mail til bertiebamsen@hotmail.com, så kan vi avtale nærmere?

Nu är det sjukt nära, måste bara få fullständigt OK med chefen att jag är borta ett par månader i vinter. Boendet i Revelstoke, Kanada är fixat, bil finns att tillgå - sweet! Ser fram mot 12-18 meter snöfall i vinter!:) Kan ju inte bli något annat än bra?!

OJ OJ!:)) det stemmer, kan ikke bli annet enn HUR BRA SOM HELST!:!)))

har et par spørsmål, bare:

- har du noen ekstra sengeplass?
- hvis ja, til hvilken pris, og tidsrom?
- har du fikset reisefølge?

camilla

Vi har en plats över i ett hus i Fernie med start 6 december, om det finns intresse hör av er på vicke_90_3@hotmail.com eller på freeride mailen.

mvh

ps riktigt shysst boende till bra peng!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp