Kanada i vinter?!?

fridal

Ny medlem
Kanada i vinter?!?
Hejsan! Jag är en 19-årig tjej från Göteborg som ska dra till Kanada och säsonga i vinter, men har inte kommit särskilt långt i min planering! Finns det några roliga människor som har liknande planer? Skulle ju inte va fel och fixa nåt lite större boende ihop... =)
Jag hade tänkt mig antingen Whistler eller Banff, verkar som det är lite mer liv i dessa städer jämfört med exempelvis Fernie...
Hör gärna av er!

Kram Frida

Kanada i vinter?!?
Tjenare
Jag har också lite planer på Kanada, men jag har inte heller kommit så långt i planeringen, kikat lite på alpservice osv.... men ja vet inte.

Kanada i vinter?!?
Jag och två polare ska dit, möjligtvis två till eller så tar vi två "single" gubbar.
Om det blir singlesnubbar så är du välkommen :D
Emil

Kanada i vinter?!?
Hejhej!
Planerar också att åka, till Whistler då. Hade varit skoj att åka någora stycken. Har en bunt vänner i Vancouver som jag hoppas kan hjälpa till med diverse ting men annars har jag inga idéer på boende, jobb... Vet du nått?
Fanny

Kanada i vinter?!?
Pratade med arbetsförmedlingen i Falun nyss och det finns verkligen inga arbetstillstånd för tillfället, men det kanske skulle utökas under september månad... lite segt att åka dit utan att kunna jobba? om man inte åker dit med sjukt mkt pengar... =)

Kanada i vinter?!?
Jag ska till Whistler. Håller på att kolla boende med några men det är inte säkert att jag ska åka med dem. Så jag är gärna på att bo några stycken, hade varit riktigt skoj.
Jens

Kanada i vinter?!?
Men Rydellen jag och Ph0ny ska ju campa med er fast jag är en jävla klant! Sorry men måste bli mera insatt och få klarare besked om kostnad osv. Har knapp tillgång till internet där jag kan kolla mail, tyvärr! Mitt 56k modem ute i skogen brinner snart! hoppas du inte hyser allt för mycket hat för min fukk up! (felplacerat meddelande)

Kanada i vinter?!?
Shit...vi kommer ju att ha en liten svenskkoloni i Whistler..coolt :D
Sj ska man bo i creekside. Längtar sjuukt mkt!!! 20 nov kom igen!!!

Kanada i vinter?!?
Hej!
Jag och tre vänner ska till Kanada från slutet av december till mars. Om du är intresserad av att dela boende eller vill ha lite tips så hör av dig till jk@kjellerup.net

Mvh Jens

Kanada i vinter?!?
Jag ska också till whistler, men mina kompisar vill bara dra till de sydligare breddgraderna...=(
Hade varit kul att ha nån att resa/bo med!

//Amelie

Tillbaka
Topp