Kanada

zenith

Ny medlem
Kanada
Tjabba!!
Tänkte åka till Kanada nästa år 2006 och åka januari till februari och undrar hur det är där då och var man ska åka? Nån som har nått bra tips om boende osv. Vore skiitbra med lite info om detta

mvh marcus
 
Kanada
tja

Var i Fernie förr förra vintern. Grymt ställe om man gillar att huda, enorma möjligheter. Detta är inte ett måste då det finns mycket annars oxå, men rekomenderar skarpt att du funderar över detta. Sen är det så att de flesta orterna inte har hotel vid systemet, och om de har det är de svindyra, utan en bil är att föredra då man måste liffta annars. Skälva köpte vi en gammal hus bil och åkte runt en del, detta är inte heller att rekomendera då dessa ofta går sönder och svåra att sälja när man skall hem. Hyr då istället en tre-fyra sessonger gammal hyr husbil då detta i slutändan kostar lika mycket eller mindre. Anars kan man köpa en bilig bil i Calgary eller Vancover och sen ha, vilket är lättare och hitta och lättare att sälja när ni ska hem. Vi var även i Sunshine och en del småorter men Ferni var överlägsen jämfört med dem. Skulle jag göra om resan skulle jag nog titta på att åka till Nevada eller Utah istället, då det är ngt snösäkrare men oxå dyrare.

Lycka till
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp